جریان الغد سوری؛ جدیدترین گروه مخالف سوری | فراتاب
کد خبر: 587
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 15:19
به گفته احمد جربا این گروه مبتنی بر دمکراسی و چند صدایی شکل گرفته و با شورای ملی کرد در سوریه هم پیمان است و هدف ایجاد نظام فدرالی و غیر متمرکز را درسوریه دنبال می کند

به گزارش فراتاب، " احمد الجربا" ، رئیس پیشین گروه موسوم به «ائتلاف سوری» از تاسیس گروه مخالف جدیدی در قاهره با عنوان «جریان الغد سوری» خبر داد.
در این نشست که روز جمعه در قاهره پایتخت مصر برگزار شد  و احمد الجربا ریاست آن  را برعهده داشت گفت «این گروه مبتنی بر دمکراسی و چند صدایی شکل گرفته و با شورای ملی کرد در سوریه هم پیمان است و هدف ایجاد نظام فدرالی و غیر متمرکز را درسوریه دنبال می کند.
آنچه که اهمیت این جریان و نشست را بیشتر می کند حضور افراد و جریان هایی است که در آن مشارکت داشتند. دراین  نشست علاوه بر احمد جربا دیگر شخصیت های مهم مخالف سوری  از جمله بهية مارديني، قاسم خطيب، احمد عوض و بعضی دیگراز اعضاء ائتلاف مخالف سوریه همراه با ابراهيم برو رئیس شورای ملی کرد در سوریه نیز شرکت داشتند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، نماینده سفارت روسیه در قاهره، نمایندگان ائتلاف 14 مارس لبنان از جمله عقاب صقر و محمد دحلان، رئیس سابق دستگاه امنیت پیشگیرانه فلسطین که هم‌اکنون به عنوان مشاور امور امنیتی ولیعهد ابوظبی کار می‌کند و حميد دربندى نماینده رئیس اقلیم کردستان عراق حضور داشتند. الجربا رئیس پیشین گروه موسوم به «ائتلاف سوری» در سخنان خود از نقش روسیه در سوریه قدردانی و تاکید کرد که مسکو در تثبیت آتش بس و توقف درگیری در سوریه نقش اصلی را دارد.
وی از طرف‌های حاضر در ژنو خواست واقع‌گرایانه بیندیشند و از فروختن توهم و خیال به مردم سوریه خودداری کنند و افزود گفت جریان جدید وی با تروریسم و حامیان منطقه ای اش و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی

خواهد جنگید به ویژه اینکه سوریه از "خطری علیه انقلاب و تمامیت ارضی خود" رنج می‌برد.

نکته جالب در این نشست حضور نمایندگان روسیه، مصر،امارات متحده عربی و اقلیم کردستان عراق  که  بارها در چند وقت اخیر به طُرُق مختلف سخن از فدرالی شدن سوریه زده اند. هم چنین جمع شدن طیفی از این کشورها می تواند نشانه دیگری از تلاش ها برای تشکیل تشکیلات جدید در مقابل گروه مخالفان سوری در ریاض که تحت سلطه عربستان و ترکیه قرار دارند است. علاوه بر این  حضور افراد مختلف از کشورهای مختلف عربی و روسی و کردی در این نشست هم زمان با مذاکرات صلح  این کشور زیر نظر نماینده شازمان ملل نشانه نوعی از تفاهم منطقه ای و بین المللی برای حل بحران چند ساله در سوریه از طریق ایجاد نظام فدرالی و غیر متمرکزدر این کشور می باشد.

نظرات
آخرین اخبار