کد خبر: 585
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 18:36
دی میستورا:
دی میستورا در واکنش به سخنان ولید معلم: به نظر من تنها انتخاباتی که در سوریه به حساب می‌آید، انتخاباتی است که شورای امنیت آن را مشخص کرده است

 فراتاب،استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد که تا 6 ماه دیگر باید در سوریه هم قانون اساسی و هم قدرت جدید بر روی کار بیاید.
وی همچنین تاکید کرد: به نظر من تنها انتخاباتی که در سوریه به حساب می‌آید، انتخاباتی است که شورای امنیت آن را مشخص کرده است. این گفنه های دی میستورا در واکنش به سخنان ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه که گفته بود: ما با کسی که در مورد مقام ریاست جمهوری سوریه اظهار نظر می کند، گفت و گو نخواهیم کرد و بشار اسد خط قرمز ماست و دی میستورا نمی تواند در مورد انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر کند.

پیش از این و قبل از آغاز مذاکرات ژنو استیفان دی میستورا مهمترین مسئله،  این دور از مذاکرات را : دستور کار سه بندی‌ای که از سوی شورای امنیت در قطعنامه 2254 تصویب شده و فدراسیون روسیه هم با آن موافقت کرده است اعلام کرد. اولین مورد آن، یک دولت جدید کاملا فراگیر است. تدوین یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی دو بند دیگر دستور کار مذاکرات ژنو هستند. 

ایشان هم چنین گفته بود: مورد دوم، یک قانون اساسی جدید و مورد سوم هم برگزاری انتخابات‌های جدید ظرف 18 ماه از زمان آغاز مذاکرات، یعنی از چهاردهم ماه جاری است، تا انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری تحت نظر سازمان ملل ظرف 18 ماه برگزار شود. بنابراین، من امیدوارم که در مرحله اول این مذاکرات، چه روی کاغذ بیاید و چه نه، دستکم بر روی مورد اول، به پیشرفت دست پیدا کنیم.

از روز دوشنبه و دقیقا در پنجمین سالگرد شروع درگیری‌ها در سوریه قرار است به‌صورت رسمی مذاکرات صلح غیر مستقیم سوری - سوری با وساطت سازمان ملل در ژنو آغاز شود.

نظرات
آخرین اخبار