کد خبر: 583
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 22:04
تاکید احزاب حاکم در نشست اربیل:
کمیته مشترک حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان در شهر اربیل مساله آغاز فعالیت مجدد پارلمان اقلیم کردستان را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش فراتاب به نقل از کانال خبری کردستان 24، v,c شنبه 12 مارس 2016 (22 اسفند 1394) کمیته مشترک حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان برای آغاز فعالیت مجدد پارلمان اقلیم کردستان، در اربیل گفتگوها و رایزنی‌ها را در ارتباط با چگونگی آغاز به‌کار مجدد پارلمان اقلیم کردستان آغاز نموده‌اند.

 مهم‌ترین موضوع مورد بحث میان طرفین این است که چگونه در ارتباط با موضوع بازگشت رئیس پارلمان اقلیم کردستان یوسف محمد عضو جنبش گوران، به توافق برسند. همچنین، دیگر مساله مورد بحث میان این کمیته مشترک توافق بر سر کم و کیف تعامل با دیگر احزاب سیاسی اقلیم کردستان برای تنش‌زدایی و رسیدن به توافق است.

 شایان ذکر است در نشست قبلی میان نمایندگان دو حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان (یه‌کیتی) که با حضور رئیس اقلیم کردستان مسعود بارزانی تشکیل شد این تصمیم اتخاذ شد که کمیته مشترک آغاز فعالیت مجدد پارلمان ایجاد شود.

 همزمان با این نشست، در شهر سلیمانیه در منطقه «گردی زرگه‌ت» اعضای جنبش گوران نشستی را برای تحلیل و ارزیابی مسائل اقلیم کردستان داشتند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده به‌نظر می‌رسد جنبش گوران نسبت به تغییر رئیس پارلمان با این پیش شرط که یکی دیگر از نمایندگان حاضر در پارلمان این منصب را تصاحب کند، رضایت داده است.

 منبع: www.kurdistan24.net

انتهای پیام  

نظرات
آخرین اخبار