کد خبر: 5821
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395 - 21:22
علیرغم اینکه امسال تمرکز دولت چین بر توسعه پایدار بازارهای سرمایه خود است اما به نظر می رسد که این دولت در تلاش است که برای حضور شرکت های خارجی و سرمایه گذاری در این کشور اقدامات بیشتری را انجام دهد.

به گزارش فراتاب به نقل از رویترز لیو شی یو (Liu Shiyu) رئیس کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین  (CSRC) در یک کنفرانس خبری در چین اعلام کرد کرد که بازار سهام این کشور به اصلاحات نیاز دارد.

تنظیم کنندگان بازار سهام چین تعهد داده اند که بازار سرمایه این کشور را در جهت رشد اقتصادی بیشتر از پدیده های غیر طبیعی بازار سرمایه پاک کنند. کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین فشار بسیاری برای جلوگیری از کمک مالی به برخی از شرکت ها انجام داده و این کار را در جهت تمرکز بر رونق بخش خصوصی در این کشور می داند.

اقدامات چین بر بازار ها و فعالیت های اقتصادی غیرقانونی از زمان افت شدید بازار سهام در این کشور در سال 2015 که باعث 3 هزار میلیارد دلار ضرر به شرکت های چینی در بازار شد شدت پیدا کرده است.

فنگ ژینگ های (Fang Xinghai) معاون رئیس کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین نیز در این کنفراس خبری اعلام کرد که این کمیسیون در حال بررسی این موضوع است که شرکت های خارجی سهم بیشتری در بازار سهام چین داشته باشند.

شرکت های مورگان استنلی (Morgan Stanley) و UBS قرار است به منظور بالا بردن سهم خود را در بازار اوراق بهادار چین، سرمایه گذاری های مشترک خود را به 49 درصد برسانند. 

منبع: عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار