ایتالیا منتظر اقدامات تنبیهی اتحادیه اروپا | فراتاب
کد خبر: 5785
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395 - 22:24
یکی از مقامات اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تصمیم دارد روز چهارشنبه در جلسه ای به ایتالیا نسبت به مسائل مربوط به بی انضباطی مالی هشدار دهد.

به گزارش فراتاب به نقل از  رویترز، این اخطار بعد از آن داده خواهد شد که در بررسی هایی که کمیسیون اروپا به منظور پیشبینی وضعیت اقتصادی 28 کشور این اتحادیه انجام داد مشخص شد که بدهی های عمومی ایتالیا به بیش از 133.3 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید که نسبت به سال 2016 که بدهی های این کشور 132.8 درصد از تولید ناخالص به خود اختصاص داده بود افزایش را نشان می دهد.

براساس قوانین اتحادیه اروپا، ایتالیا باید بدهی های خود را تا 3.6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود کاهش دهد. اخطار اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا به ایتالیا،باعث خواهد شد که  فشار بیشتری به رم برای وعده های خود مبنی بر کاهش 0.2 درصد از تولید ناخالص داخلی وارد شود.

این مقام اتحادیه اروپا که خواست ناشناس بماند اعلام کرد: هفته آینده معلوم خواهد شد که این کشور در مورد کاهش بدهی های عمومی خود تا چه اندازه موفق بوده است. مقامات ایتالیایی در نامه ای متعهد شده اند که کسر بودجه این کشور را حدود 0.2 درصد کاهش دهند.

در صورتی که ایتالیا موفق به کاهش بدهی های عمومی خود نشود ممکن است که این کشور با اقدام کمیسیون اروپا در ماه مِی مواجه شود و در نهایت با جریمه این کشور خاتمه پیدا کند هرچند که جریمه ایتالیا بعید به نظر می رسد. در دو سال گذشته کشورهای فرانسه، اسپانیا و پرتغال علیرغم اینکه  قوانین این اتحادیه را نقض کردند با برخورد بسیار خفیفی مواجه شدند. با این حال در این زمینه باور عمومی در اروپا بر این عقیده بوده که قوانین بروکسل بیشتر به دلیل سیاست های ریاضتی بوده تا اینکه بر تفکری اقتصادی پشت آن باشد. کسری بودجه ساختاری در ایتالیا، مانع از رشد و توسعه کسب و کار در این کشور و موجب کاهش درآمد های مالیاتی این عضو اتحادیه اروپا شده است.

منبع:عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار