مقابل بریگزیت می ایستم | فراتاب
کد خبر: 5767
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395 - 19:28
تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا،روز جمعه از ماموریت خود برای متقاعد کردن مردم در مورد خروج از اتحادیه اروپا و تغییر ذهنیت آنها نسبت به این اقدام، با این استدلال که رای به ترک اتحادیه اروپا تهدیدی برای آینده کشور است خبر داد.

به گزارش فراتاب نخست وزیر فعلی بریتانیا، ترزا مِی اعلام کرده که روند خروج از اتحادیه اروپا که به نام ماده 50 معاهده لیسبون شهرت دارد از ماه آینده آغاز خواهد شد و این روند شاهد خروج کامل بریتانیا از این اتحادیه و بازار واحد این منطقه است. مِی به سیاستمداران این کشور در مورد ایجاد اختلال در این روند هشدار داد.

علیرغم این هشدار ها تونی بلر در اولین حرکت سیاسی خود از انتخابات ژوئن سال گذشتهريال در میان تجمع مخالفان بریگزیت شرکت و اعلام کرد که در رفراندوم برای خروج از اتحادیه اروپا توضیح چندانی در مورد این اقدام صورت نگرفته بود و دولت خواست که بریگزیت به قیمتی تصویب شود.

بلر به طرفداران حضور در اروپا گفت: مردم بدون اطلاع از شرایط واقعی برگزیت رای دادند و حالا که معلوم شده تاثیرات آن چیست حق خود را برای تغییر نظر می خواهند. ماموریت ما این است که آنها را متقاعد به لغو این تصمیم کنیم.

بلراز سال 1997 تا 2007 به عنوان نخست وزیر بریتانیا خدمت کرده گفت یکی از خطرات برگزیت گزینه تجزیه بریتانیا است که دوباره به روی میز برگشته و با اینکه ملی گرایان در رفراندوم جدایی اسکاتلند از بریتانیا در سال 2014 شکست خوردند اما شرایط آنها برای جدایی از بریتانیا بهتر از هر زمان دیگر است.

در ماه سپتامبر 2014، در رفراندومی که برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا برگزار شد، 55 درصد از مردم رای به باقی ماندن در بریتانیا دادند ولی حزب ملی اسکاتلند اعتقاد دارد که بریگزیت برگزاری مجدد رفراندوم را برای خروج از بریتانیا مطرح کرده است.

منبع: عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار