درسهای قابل تامل از استعفای مشاور ترامپ بخاطر اثبات دروغگویی! | فراتاب
کد خبر: 5731
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395 - 12:29
حسن بهشتی پور
مایک فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ استعفا داد اما در واقع بخاطر دروغگویی در مورد گفتگوهایی که با سفیر روسیه در واشنگتن در زمان دولت اوباما داشته است ،مجبور به کناره گیری شد

فراتاب - گروه بین الملل: مایک فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ استعفا داد اما در واقع بخاطر دروغگویی در مورد گفتگوهایی که با سفیر روسیه در واشنگتن در زمان دولت اوباما داشته است ،مجبور به کناره گیری شد. می شود گفت او تنها سه هفته پس از شروع بکار ، با توصیه ترامپ استعفاء داد. کناره گیری این عنصر به شدت نامتعادل وضد ایرانی از پست بسیار حساس و مهم مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا پیام های روشنی برای کسانی که تحولات آمریکا را دنبال می کنند، دارد


1- دروغ گویی در نظام سیاسی ایالات متحده بالاترین جرم محسوب میشود اگرچه سیاستمداران زیاد دروغ می گویند اما انها می دانند وقتی دروغ گویی انها اثبات شد انکار آن در واقع انتحار سیاسی محسوب می شود. بر همین اساس مرتکب آن هرکس که باشد مجبور به استعفاء می شود همچنانکه نیکسون در سال 1973 بخاطر دروغ گویی در ماجرای واترگیت مجبور به استعفاء از مقام ریاست جمهوری آمریکا شد . اگر عفو جانشین او یعنی ریچارد فورد شامل حالش نمی شد محاکمه هم می شد.


2-در آمریکا هم مثل هر جای دیگر قانون زیر پا گذاشته می شود اما قانون گریزی و نادیده گرفتن ان در هر شرایطی وقتی اثبات شود ، مرتکب آن نمیتواند خود را از مجازات مبرا سازد . اقای فلین در شرایطی که روسیه از سوی آمریکا تحریم شده بود با سفیر روسیه درباره چگونگی دورزدن این تحریم ها وکاهش انها بعدازروی کارآمدن دولت جدید وارد گفتگو شده بود. همچنین روسیه را به واکنش نشان ندادن دربرابر اخراج35 دیپلمات خود ازآمریکا ترغیب کرده بود.


3- نقش رسانه ها در آمریکادر افشاء تخلفاتی که انجام می شود بسیار حائز اهمیت است . با وجود نظام سلطه رسانه های غالب در ایالات متحده آمریکا که درعمل امکان کمی برای انعکاس صدای مخالف فراهم می آورند اما همین رسانه های حاکم از جمله روزنامه های دو قلوی نیویورک تایمز و واشنگتن پست نقش کلیدی در افشاء تخلفات جناح های رقیب در آمریکا دارند. آقای فلین هم با گزارش اساسی روزنامه واشنگتن پست مجبور به استعفاء شد.


4- ترامپ که از همان ابتدای روی کار آمدن بنای خود را بر درگیر شدن با رسانه های مطرح آمریکا از جمله سی ان ان ونیویورک تایمز قرار داده بود اکنون بهتر متوجه می شود که دامن زدن به اینگونه تعارض ها چه هزینه های گزافی برای او بوجود می آورد.

 

 

منبع: صفحه فیسبوکی دکتر حسن بهشتی پور

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

 

نظرات
آخرین اخبار