کد خبر: 5701
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395 - 18:44
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان خواستار توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور شد .

فراتاب: در این دیدار که سید کاظم سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز حضور داشت، طرفین ضمن اشاره به سطح بالای روابط سیاسی دو کشور، لزوم افزایش بیش از پیش روابط اقتصادی را خواستار شدند.
عبدالناصر همتی در این دیدار به تشریح سوابق فعالیت بیمه ای در ایران پرداخت و تعاملات بین المللی بیمه جمهوری اسلامی ایران با کشور های خارجی را یادآور شد و آمادگی برای همکاری با شرکت های بیمه ارمنستان و توسعه روابط بیمه ای را خاطرنشان ساخت.
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز با مهم ارزیابی کردن صنعت بیمه، برقرای تعاملات بیمه ای بین دوکشور با تمرکز بر بخش گردشگری و شرکت های تجاری را خواستار شد.
مدیران عامل بیمه های ایران، پارسیان و اتکایی ایرانیان در این سفر رییس کل بیمه مرکزی را همراهی می کنند.
به گزارش ایرنا، در جریان دیدار عبدالناصر همتی رئیس بیمه مرکزی ایران با آرتور جوادیان رییس بانک مرکزی جمهوری ارمنستان، یادداشت تفاهم همکاری های بیمه ای بین دوکشور روز پنجشنبه در ایروان امضا شد.
حجم مبادلات بیمه ای جمهوری اسلامی ایران سالانه 6 میلیارد دلار و ارمنستان 60 میلون دلار است.
اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان که مؤسسه ای است غیر تجاری، وابسته به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است در اردیبهشت 1372 به ثبت رسید و برای توسعه همکاری های بازرگانی و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور تلاش می کند.
لئون آهارونیان رییس ایرانی اتاق مشترک ایران و ارمنستان، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال 93 را حدود 400 میلیون دلار اعلام کرده بود.
قیر نفت، روغن صنعتی، روغن سویا و اکسیدها از جمله اقلام صادراتی ایران به ارمنستان و گوسفند زنده، قراضه و ضایعات آلومینیوم و قراضه و ضایعات چدن، بیشترین کالاهای وارداتی ایران از این کشور محسوب می شود.
آهارونیان اضافه کرد: ارمنستان در سازمان جهانی تجارت (WTO ) عضویت دارد و با الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان، مبادلات تجاری دو کشور شکل مناسبی پیدا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار