1227 عراقی کشته و زخمی شده اند | فراتاب
کد خبر: 5673
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1395 - 09:38
آمار سازمان ملل (یونامی) از تلفات عراق در ماه ژانویه 2017:
بیشترین میزان تلفات در بغداد با 572 غیرنظامی، شامل 128 کشته و 444 زخمی بوده است. در رده های بعدی از نظر میزان تلفات، استان نینوا با 187 کشته و 258 زخمی، و صلاح الدین با 30 کشته و 45 مجروح قرار دارند.

فراتاب - گروه بین الملل: هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) با صدور بیانیه ای مطبوعاتی تعداد کشته ها و زخمی های عراق در نخستین ماه سال 2017 را اعلام کرد. 

به موجب آماری که از سوی هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) ثبت گردیده است، در جریان عملیات تروریستی، خشونت ها و مخاصمات مسلحانه در ماه ژانویه 2017 در عراق، جمعاً 403 غیرنظامی عراقی کشته و 924 نفر مجروح شده اند.*

تعداد کشته شدگان غیرنظامی در ماه ژانویه (بدون در نظر گرفتن نیروهای پلیس) 382 نفر بوده و در عین حال 908 نفر (بدون در نظر گرفتن نیروهای پلیس) مجروح شده اند.

بیشترین میزان تلفات در بغداد با 572 غیرنظامی، شامل 128 کشته و 444 زخمی بوده است. در رده های بعدی از نظر میزان تلفات، استان نینوا با 187 کشته و 258 زخمی، و صلاح الدین با 30 کشته و 45 مجروح قرار دارند.

به موجب اطلاعاتی که یونامی از اداره بهداشت استان انبار بدست آورده است، میزان تلفات در استان مذکور بالغ بر 143 غیرنظامی (22 کشته و 121 زخمی) بوده است. آمار تلفات در استان انبار تا تاریخ 30 ژانویه را شامل می‌شود.

در این خصوص نماینده ویژه ی دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، آقای یان کوبیش، اظهار داشت "تروریست های داعش حملات خود را بر حملات بمبگذاری در بازارها و مناطق مسکونی متمرکز کرده اند. آنها مذبوحانه اقدام به حمله علیه غیرنظامیان، اعم از زنان، کودکان، و کهنسالانی می‌کنند که عازم محل کار یا خرید هستند."

وی افزود، "اما در مقابل ایستادگی مردم عراق با وجود تمام مشکلات و سختی هایی که متحمل می شوند و همچنین پیشروی مستمر نیروهای امنیتی عراق در عملیات آزادسازی موصل از چنگ تروریستها، داعش در هدف خود برای شکستن اراده مردم شکست خورده است."


* تذکر: به طور کلی، یونامی قادر نیست صحت میزان تلفات در مناطق درگیری را به طور مؤثری ارزیابی کند.آمار تلفات استان انبار از اداره بهداشت انبار دریافت شده و در گزارش تلفات ماه ژانویه درج شده است. به علت حساسیت اوضاع در استان انبار و اختلال در خدمات، ممکن است که گزارش تلفات دریافتی از اداره بهداشت انبار بیانگر تعداد واقعی تلفات نباشد. در بعضی موارد یونامی صرفاً تا اندازه ای قادر به تایید برخی حوادث است. یونامی همچنین گزارش هایی، بدون آن که قادر تعیین صحت آن ها باشد، در خصوص میزان زیاد تلفات تعداد نامشخصی از افراد در نتیجه آثار ثانوی خشونت ها پس از فرار از موطن شان دریافت می کند که به علت عواملی از قبیل کمبود آب، غذا، دارو یا مراقبت های پزشکی رخ می دهد. از هنگام آغاز عملیات نظامی بازپس گیری موصل و سایر مناطق نینوا، یونامی گزارش هایی در مورد تلفات غیرنظامیان در برخی سوانح را دریافت کرده است که بعضاً قادر به احراز صحت آنها نبوده است. بنا به این دلایل، ارقام گزارش شده را باید حداقل آمار ممکن قلمداد کرد.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار