كتاب «از دارالخلافه تا کردستان» سفرنامه تصویری علی خان والی | فراتاب
کد خبر: 567
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 11:09
از سوي نشر اوحدي روانه بازار نشر شد:
كتاب جديد «از دارالخلافه تا کردستان« ؛ طهران و کردستان از دوربین علی خان والی از سوي نشر اوحدي روانه بازار نشر گرديد

 به گزارش فراتاب كتاب  دارالخلافه تا کردستان سفرنامه تصویری علی خان والی از سوی نشر اوحدی روانه بازار نشر شد

در بخشي از این کتاب آمده است:

علی خان والی را یکی از نخستین عکاسان ایرانی می دانند که در زمان حیات ناصر  الدین شاه، حاکم اردبیل بوده و عکس های زیادی از مردم، مکان ها و طبیعت اطراف خود به ثبت رسانده است؛ عکس های علی خان به همین خاطر از ارزش های بسیاری از نظر مطالعات تاریخی، اجتماعی و سیاسی و به ویژه عکاسی برخوردار است. 

علی خان، فرزند محمدقاسم خان والی و وی نیز فرزند دوستعلی خان معیرالممالک، در سال ۱۲۶۲ هجری قمری درتهران به دنیا آمد. پدر وی پس از بازگشت از ژنرال کنسولی تفلیس، به سمت مستشاری سفارت، همراه عباسقلی خان نوری سفیر کبیر برای تهنیت جلوس الکساندر، امپراتور روسیه به سن پترزبورگ رفت و پس از بازگشت نخست به سمت وزیر مقیم و سپس به سمت وزیر مختاری در سن پترزبورگ برقرار شد.

علی خان در دوران جوانی به همراه پدر در روسیه اقامت داشت و در آنجا مشغول تحصیل زبان فرانسه و تاریخ و جغرافیا و هندسه شد و در کنار آن هنر نوین عکاسی را نیز آموخت. پس از بازگشت، پدر او به حکومت گیلان منصوب و درآنجا منشأ خدمات ارزشمندی شد، از جمله رسیدگی به انتظامات شهر، ساختن راه عراق و رسیدگی به چاپارخانه‌های عرض راه. پدر وی به واسطه حکومتهای پی در پی به والی معروف شد تا آنجا که جای نام خانوادگی آنها را گرفت

کتاب «دارالخلافه تا کردستان» در   ۱۸۸ صفحه،  با قیمت ۲۷هزار تومان از سوی نشر اوحدي روانه بازار شده است.

نظرات
آخرین اخبار