غرب موصل زیر حملات هوایی و توپخانه قرار گرفت | فراتاب
کد خبر: 5638
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1395 - 19:45
به منظور زمینه سازی برای آزادسازی از دست داعش:
نیروهای عراق و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش صبح امروز (پنجشنبه) حملات هوایی و توپخانه‌ای را به بخش غربی موصل داشتند؛ اقدامی که گامی مقدماتی برای حمله زمینی به غرب موصل است.

فراتاب: شبکه اسکای نیوز گزارش داد، توپخانه ارتش عراق به طور گسترده بخش غربی موصل و به طور دقیق مقرهای داعش و مخفیگاه‌های آنها را در غرب موصل گلوله‌باران کرد.

همزمان جنگنده‌های ارتش عراق و ائتلاف به طور گسترده استحکامات داعش را در همین بخش بمباران کردند.

نیروهای عراق دو روز پیش اعلامیه‌هایی را در بخش غرب موصل پخش کردند و در آن از شهروندان خواستند تا برای عملیات غرب موصل آماده باشند.

منابع در ارتش عراق اخیرا اظهار داشتند، نیروهای مسلح مقدمات حمله به غرب موصل را تکمیل کرده‌اند و منتظر دستور فرمانده عالی نیروهای مسلح هستند.

در عین حال هزاران آواره از اردوگاه‌های الخازر و حسن الشامی و ریلکان به مناطق خود در شرق موصل بازگشته‌اند. کم کم ساکنان شرق موصل به منازلشان باز می‌گردند.

در جبهه دیگر از عملیات موصل نیروهای حشد شعبی روستایی در غرب موصل را از داعش پس گرفتند.

احمد الخفاجی از فرماندهان حشد شعبی به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای حشد توانستند مسیر بین روستای عین طلاوی و تپه‌های سینو در شمال غرب شهرستان تلعفر را ببندند و عملا بر اولین روستا در محور شمالی تسلط یابند.

وی خاطرنشان کرد، نیروهای حشد شعبی به نیروهای پیشمرگ در جنوب شهرستان سنجار پیوستند و راه داعش از موصل به تلعفر بسته شد.

نیروهای حشد شعبی ۴۰ کیلومتر را در حمله خود آزاد کردند که عین طلاوی جزو این مساحت است.  نیروهای مهندسی حشد شعبی یک خاکریز را بین جاده سنجار - تلعفر برای تامین امنیت نیروهای خط مقدم و پاکسازی جاده ارتباطی بین دو شهرستان ایجاد کردند. نیروهای حشد همچنین یک پهپاد داعش را در تپه‌های سینو ساقط کردند.

نیروهای حشد شعبی در تلاش برای بستن جاده به روی داعش در شهرستان تلعفر و نیمه غربی موصل هستند.

فرماندهان حشد شعبی می‌گویند، نیروهایشان در درگیری‌های داخل غرب موصل مشارکت خواهند کرد در حالی که آمریکا به حیدر العبادی گفته نباید اجازه ورود آنها به داخل غرب موصل را بدهد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار