کد خبر: 5636
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1395 - 17:25
احمد جربا خبر داد:
رهبر جریان مخالف"الغد السوری" و از چهره‌های شناخته شده مخالفان سوری اعلام کرد که نیروهای عرب متشکل از 3000 عضو تحت فرماندهی وی در عملیات آزادسازی شهر الرقه مشارکت خواهند کرد.

فراتاب: احمد الجرباء، رئیس جریان الغد السوری (فردای سوریه) که یک دوره هم رئیس ائتلاف مخالفان سوری بوده در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: نیروهای نخبه عربی متشکل از 3000 عضو تحت فرماندهی من در راستای آمادگی برای مشارکت در عملیات آزادسازی شهر رقه آموزش‌هایی را توسط ائتلاف بین‌المللی دریافت می‌کنند.

وی گفت: هم اکنون آمادگی‌ها برای درگیری‌های رقه آغاز شده است و برنامه‌هایی با نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای آموزش وجود دارد و ما با قدرت آماده شرکت در این درگیری‌ها هستیم تا شهر خود را از سرطان تروریسم آزاد کنیم.

الجربا که از رهبران قبیله‌ای در میان عرب‌ها در شمال سوریه است پیش‌بینی می‌شود در کنار کردها در این عملیات تحت فرماندهی آمریکا شرکت کند.

رئیس جریان الغد السوری گفت توافقی را در دسامبر سال گذشته با ائتلاف بین‌المللی به منظور شرکت دادن نیروهای نخبه سوری در درگیری‌های رقه امضا کرده است.

وی گفت: طی دو ماه گذشته دیدارهایی با مقامات ارشد ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم انجام شده است و پنتاگون و هیات ائتلاف توافق حاصل شده را رسما اعلام کردند.

جربا با اشاره به جریان الغد سوریه که سال گذشته آن را در قاهره ایجاد کرد، گفت: طی ماه‌های گذشته توافقی با نیروهای سوریه دموکرات-متشکل از کردها- برای همکاری به منظور مبارزه با تروریست‌ها امضا کرده است.

جربا که پیشتر ریاست ائتلاف ملی مخالفان سوریه را برعهده داشت تاکید کرد که نیروهای وی در کنار کردها و نه زیر پرچم آنها عمل خواهند کرد.

وی گفت: نیروهای نخبه متشکل از مردم استان‌های الحسکه، دیرالزور و رقه در شمال شرق سوریه هستند و این نیروها هم اکنون در مناطق مجاور این استان‌ها و با هماهنگی نیروهای دموکراتیک سوریه حضور دارند. پیش بینی می‌شود جربا در دوره آتی تعداد بیشتری نیرو به نیروهای تحت رهبری خود ملحق کند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار