افشای اسنادی از برنامه‌های پهپادی داعش | فراتاب
کد خبر: 5624
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1395 - 21:10
مرکز مبارزه با تروریسم در وست پوینت آمریکا اعلام کرد که داعش در عراق برنامه‌های پهپادهایی را که قادر به ماموریت‌های شناسایی و حملات هستند، توسعه داده است.

فراتاب: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این مرکز در سندی ۳۰ صفحه‌ای که مربوط به خرید و ساخت و استفاده داعش از پهپادهای جنگی به این مساله پرداخته است.

این گزارش به این امر اشاره کرده است که یک پژوهشگر زن از دانشگاه هاروارد که چندین روز را در یگان ارتش عراق در نزدیکی موصل سپری کرده بود، به این مساله پی می‌برد.

اسنادی که این پژوهشگر به مرکز با هدف تحلیل آن ارائه داده است، اشاره به این دارد که داعش از سال ۲۰۱۵ دست کم یک یگان را که مامور توسعه و استفاده از پهپادها بود، تشکیل داد.

این اسناد از مرکز آمریکایی خواسته تا به گسترش قدرت هوایی داعش که توانسته عملیات مدرن سازی پهپادها و توسعه آنها را صورت دهد تا قابلیت انتقال ذخایر تسلیحاتی و پرتاب بر اهداف نظامی و غیرنظامی را داشته باشند توجه کند.

همچنین آن اسنادی که با امضای داعش است، شامل فرم‌هایی می‌شود که نام ماموریت (نوع آن آموزشی، جاسوسی یا بمباران) و مکان آن و نوع تجهیزات استفاده شده و اینکه آیا عملیات موفق یا ناموفق بوده و علت آن نوشته شده است.

همچنین در میان آنها فهرست‌های خرید و قبض‌هایی پیدا شده که نشان می‌دهد که داعش این تجهیزات را مستقیما از طریق اینترنت یا از طریق دلال‌هایی در کشورهای منطقه خریداری کرده است.

مرکز مبارزه با تروریسم افزود که پیش بینی می‌شود که داعش توانایی‌های خود برای بمباران از طریق پهپادها را بهبود بخشد و احتمال می‌رود که این دست از عملیات‌ها گسترده‌تر و کشنده‌تر شود.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار