کد خبر: 5621
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1395 - 20:30
نتایج یک تحقیق نشان داده ماموران سرویس‌های امنیتی آمریکا که به منظور تماس با اعضای احتمالی داعش به کار گرفته شده‌اند نمی‌توانند عربی را به خوبی صحبت کنند و درک درستی از تفاوت میان بزرگترین گروه‌های تروریستی جهان ندارند.

فراتاب: به نقل از روزنامه ایندیپندنت، برنامه مخفیانه "WEBOPS" متشکل از ۱۲۰ کارمند در نظر دارد تا مخاطبان در معرض داعش قرار گرفته را از افراط گرایی باز دارد و برنامه تبلیغاتی افراط گرایان را دچار اخلال کنند.

این ابتکار عمل سال گذشته با این ادعا آغاز به کار کرد که از طریق ارتباطات پایدار و هم زبان با مخاطبان مورد هدف قرار گرفته در منطقه می‌توان داده‌هایی برای بهبود اطلاعات موجود کسب کرد اما کارمندان سابق این برنامه که در پایگاه هوایی مکدیل در فلوریدا مستقر شده بودند می‌گویند، این تحلیلگران آمریکایی که قرار است به زبان عربی مسلط باشند معمولا این زبان را به صورت عادی متوجه نمی‌شوند یا از نظر ایدئولوژیک آن را درک نمی‌کنند.

یکی از این کارمندان می‌گوید،‌ مترجمان این برنامه معمولا کلمات عربی برای واژه "سَلطة: سالاد" و "سُلطة:حاکمیت" را با یکدیگر اشتباه گرفته و باعث اشتباهات احمقانه‌ای در ارتباطات خود می‌شوند.

یکی دیگر از کارکنان این برنامه می‌گوید، به چشم خود شاهد آن بوده که یکی از همکارانش زبان عربی را با زبان فارسی یا اردو اشتباه گرفته است.

ماموران WEBOPS معمولا در توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی به دنبال افرادی می‌گردند که نشانه‌هایی از افراط گرایی را بروز می‌دهند، سپس تلاش می‌کنند با این افراد وارد ارتباط شده و از نزدیک شاهد فعالیت‌های آنها باشند.

گفته می‌شود بسیاری از ماموران این برنامه به دلیل عدم اطلاعات کافی هنگام بحث کردن بر سر ایدئولوژی‌های افراط گرایانه از فهم مساله جا مانده و نمی‌توانند به ماموریت خود ادامه دهند.

این ماموران همچنین اطلاعات منطقه‌ای بسیار پایینی دارند که باعث می‌شود به گفته خودشان تفاوت میان حزب‌الله و حماس را ندانند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار