کد خبر: 5594
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 - 19:35
ارتش و نیروهای نظام سوریه به پیشروی‌های خود در حومه حمص ادامه می‌دهند و مناطق جدیدی در منطقه التیفور را از کنترل داعش خارج کردند. همزمان برخی از مخالفان سوری منطقه وادی بردی را ترک کرده و 280 مخالف دیگر نیز در درعا خود را تحویل ارتش داده‌اند.

فراتاب: به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز، برخی منابع سوری در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که ارتش در ادامه پیشروی‌های خود در حومه شرقی حمص مناطق تحت نفوذ خود در اطراف فرودگاه نظامی التیفور را پس از درگیری‌هایی که اخیرا با داعش داشت، گسترش داده است.

در این درگیری‌ها تعدادی از داعشی‌ها کشته و زخمی شدند. همچنین ارتش کنترل برخی از ارتفاعات در این منطقه را نیز به دست گرفت.

علاوه بر این نیروهای دولتی روز یکشنبه موفق شدند مقر گردان سوم واقع در شمال ارتفاعات علب التیاس در منطقه پالمیرا را که به دست داعش افتاده بود به کنترل خود درآورند.

نیروهای نظام سوریه اواسط ماه جاری میلادی عملیاتی نظامی را در حومه حمص علیه داعش آغاز کردند.

داعش ماه گذشته میلادی در حومه حمص پیشروی کرده و کنترل چند منطقه در اطراف فرودگاه نظامی التیفور را به دست گرفت. این گروه تروریستی پیشتر کنترل شهر پالمیرا را به دست گرفته بود.

در پایتخت سوریه نیز خبر می‌رسد که جریان آب به صورت تدریجی برای برخی از محله‌های دمشق باز شده است و کارشناسان دولت سوریه منابع آب، پمپ‌ها و برخی از تجهیزات انتقال آب پایتخت را تعمیر کرده‌اند. آنها ابتدا مین‌هایی‌ که تروریست‌ها در منطقه الفیجه کار گذاشته بودند را خنثی کرده و سپس کار تعمیرات را آغاز کردند.

از سوی دیگر قرار است که گروه‌های مخالف سوری نشستی گسترده با یکدیگر داشته باشند که برای بررسی اوضاع حومه پایتخت است. اخیرا تعداد زیادی از مخالفان مسلح سوری از مناطق تحت کنترل خود در وادی بردی طبق توافق انجام شده با دولت دمشق و اعلام کنترل کامل ارتش سوریه بر این منطقه که در نزدیکی دمشق است، عقب نشینی و با حدود 20 دستگاه اتوبوس همراه با خانواده‌هایشان به سمت ادلب واقع در شمال سوریه حرکت کردند.

خبرگزاری دولتی "سنا" نیز اعلام کرد که 280 تن از مخالفان سوری در روستای غباغب در حومه شمالی درعا در جنوب سوریه  روز دوشنبه خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.

سانا در ادامه تعداد کل اشخاصی را که شرایطشان بررسی شده و پس از تعهد به عدم انجام هرگونه عملی علیه امنیت کشور و مردم عفو شده‌اند، 600 تن اعلام کرد.

استان درعا طی چند ماه اخیر شاهد شکل‌گیری توافق‌های آشتی‌های در برخی روستاها و شهرها بوده‌ است در این روند پرونده صدها تن فیصله یافته و ده‌ها مخالف مسلح خود و سلاح‌هایشان را به دستگاه‌های مربوطه تحویل داده‌اند.

از سوی دیگر یک افسر اطلاعات فرانسوی فاش کرد سه خلبان این کشور خود را برای عملیاتی علیه یکی از پایگاه‌ها داعش در شمال غرب شهر رقه در سوریه آماده می‌کنند. او گفت: قرار است هشت فروند جنگنده آمریکایی،‌ انگلیسی و فرانسوی در قالب ائتلاف ضد داعش 20 پایگاه داعش را هدف قرار داده و مانع از ورود و خروج آنها به شهر رقه شوند.

خلبانان فرانسوی از دو روز قبل به صورت کامل برای این عملیات آماده شده‌اند و قرار است یک بمب به وزن 1000 کیلوگرم را با هدف نابودی کامل پل رقه پرتاب کنند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار