یک دقیقه سکوت در کنفرانس توکیو به احترام مرگ چهار کولبر | فراتاب
کد خبر: 5578
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395 - 20:33
کنفرانس خاورمیانه و آینده مساله کرد در دانشگاه توکیو برگزار شد
حاضرین در کنفرانس «خاورمیانه و آینده مساله کُرد» با دقیقه ای سکوت به مرگ دلخراش چهار کولبر کُرد واکنش نشان دادند.

 

فراتاب گروه بین الملل: کنفرانس مرکز مطالعات خاورمیانه JETRO امروز با دقیقه ای سکوت به پاس احترام به حادثه درگذشت چهار کولبر ایرانی برگزار شد. کنفرانس مربوطه با عنوان «خاورمیانه و آینده مساله کُرد» برگزار شد و طی آن اردشیر پشنگ از پژوهشگران مسائل کُردها در خاورمیانه به بیان یک مقاله تحلیلی در خصوص چگونگی افزایش قدرت بازیگری کُردها در خاورمیانه و تاثیرگذاری این افزایش نقش و قدرت بر سرنوشت آتی آنها در این منطقه پرداخت.

این پژوهشگر در پیش از آغاز سخنرانی اش با انتشار تصاویری از زندگی و وضعیت کولبران ایرانی، از حادثه دلخراش مرگ چهار نفر از آنان در اثر سقوط بهمن سخن گفت و از حاضرین خواست تا به احترام آنان دقیقه ای بپا خواسته و سکوت کنند، امری که انجام پذیرفت. همچنین همین مساله باعث مطرح شدن سوالاتی درباره کولبرها در بخش پرسش و پاسخ شد که توصیف شرایط کاری و معیشت و زندگی این دسته از افراد موجب تاثر و تاسف حاضرین شد.

لازم به ذکر است مدیریت کنفرانس امروز بر عهده پروفسور «ساتو کان هیروشیمی» ،رئیس مرکز مطالعات JETRO و از پژوهشگران ارشد این مرکز بود و اساتید و پژوهشگران برجسته ژاپنی در حوزه مسائل خاورمیانه و از جمله پروفسور «هیسائه ناکانیشی» از دانشگاه دوشیشای کیوتو، دکتر «آکیکو یاماگوچی» از دانشگاه سکرد هیرت توکیو، دکتر «کوهی ایمای» از مرکز مطالعات جترو، «آکیکو یوشیکا» از پژوهشگران مسائل کردها در جترو، و «آکوکو کاتسوماتا» به نمایندگی از روزنامه نگاران مسئولیت طرح پرسش ها را بر عهده داشتند.

طی دو سال اخیر و پس از ظهور داعش، وقوع تحولات مختلف بخصوص در سوریه و عراق باعث افزایش توجه ژاپنی ها به مسائل ای منطقه و نیز کُردها شده است، به نحوی که یک مرکز مطالعات کُردی در همین زمینه در حال شکل گیری است و دعوت از «اردشیر پشنگ» و برگزاری دو کنفرانس در دانشگاه های دوشیشای کیوتو و مرکز جترو در دانشگاه توکیو در همین زمینه ارزیابی می شود.

 

برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ تر روی آنها کلیک کنید:

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار