آماده جنگ جهانی باشید! | فراتاب
کد خبر: 5563
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 - 09:02
ترامپ خطاب به ارتش آمریکا:
پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشته است رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور دستور داده تا برای یک جنگ جهانی آماده شود.

فراتاب: به گزارش پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با مقامات وزارت جنگ این کشور (پنتاگون) به ارتش آمریکا دستور داد تا برای یک جنگ جهانی آماده شود.

ترامپ روز جمعه گذشته هنگامی که از پنتاگون بازدید می کرد، در فرمانی اجرایی از ارتش خواست تا باسازی گسترده ، وسیع و گسترش نیروها، شامل زرادخانه اتمی علیه روسیه و چین آماده شود.

ترامپ در حال امضای اسناد گفت: «من فرمانی اجرایی را امضا می کنم که بر اساس آن نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در سطحی وسیع بازسازی شود».

ترامپ در ادامه که فرمان دوم مبنی بر تعلیق مهاجرت شهروندان برخی از کشورها به آمریکا را امضا می کرد، گفت: «از ایالات متحده در برابر حملات تروریستی کشورهای خارجی محافظت کنید».

فرمان نظامی خطاب به جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور بود که برای از ریشه کن کردن داعش باید اقدام کند و خط قرمزها را در مدت 30 روز بازبینی کند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، متیس باید نتایج بررسی خود در خصوص چگونگی مقابله با روسیه و چین را در قالب گزارشی به ترامپ ارائه کند.
فرمان دیگر ترامپ مبنی بر افزایش بودجه نظامی آمریکا در سال جاری میلادی و سال 2018 است که به موجب آن امنیت آمریکا تقویت شود.

فرمان ترامپ تنها سه صفحه است که به شکل طرحی برای جنگ جهانی دیده می شود.

 بخش سوم این این فرمان تهدید به استفاده از سلاح اتمی تا سال 2022 را در خود دارد. این فرمان شامل مدرن سازی سلاح های اتمی و سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا نیز می شود. بخش دیگری از این فرمان بر بهینه سازی ابزارهای جنگ سایبری تأکید دارد.

این اقدام ترامپ در ادامه سیاست دولت اوباما مبنی بر گسترش زرادخانه اتمی آمریکا به میزان یک تریلیون (هزار میلیارد) دلار است.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار