حزب‌الله: تا وقتی لازم باشد در سوریه می‌مانیم | فراتاب
کد خبر: 5551
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395 - 18:45
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که آنچه در بحرین رخ می‌دهد توهین به تمامی جهان و نهادهای بین المللی است.

فراتاب: به نقل از پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید احمد ربیع نبیه الحاج، در شهرک الجیه گفت: ما همواره می‌گوییم که اولویتمان جنگ با اسرائیل است و جنگمان با تکفیری‌ها نیز شاخه‌ای از جنگمان با اسرائیل است چراکه ان‌ها ابزار دست اسرائیل هستند.

وی افزود: ما اگر تکفیری‌ها را می‌گذاشتیم و سوریه را رها می‌کردیم که در دست آن‌ها بیفتد در این صورت تمامی شهرک‌های شرق لبنان با تکفیری‌هایی احاطه می‌شد که می‌خواهند وارد روستاهای البقاع و شمال لبنان شوند.

نعیم قاسم تأکید کرد: اگر جنگ مقاومت با تکفیری‌ها در سوریه و دفاع از مرزهای شرقی در مقابله با آن‌ها نبود لبنان اکنون در تنش کامل و انفجارهایی به سر می‌برد که تمامی مناطق و طوایف را هدف قرار می‌داد.

وی گفت: تا زمانی که به وجود ما در سوریه نیاز باشد ما در این کشور خواهیم ماند. اینکه ما در سوریه بمانیم به موقعیت جغرافیایی و اهداف مادی هیچ ارتباطی ندارد بلکه هدف ما محافظت از لبنان و مقاومت در برابر تکفیری‌هاست. اکنون تنها طرفی که با تروریسم و تکفیر می‌جنگد محور مقاومت است.

نعیم قاسم درباره بحرین گفت: آنچه در بحرین رخ می‌دهد توهین به تمامی جهان و نهادهای بین المللی است. در آنجا جوانان اعدام و برخی افراد سلب تابعیت می‌شوند. مقامات بحرینی با مشارکت شهروندان در عرصه سیاسی مخالفند و این درحالی است که مردم بحرین همواره برخورد مسالمت‌آمیزی دارند اما مقامات از انواع روش‌ها برای سرکوب آن‌ها استفاده می‌کنند. کشورهای ابرقدرتی که مدعی تلاش برای حفظ حقوق بشر هستند، کجا هستند؟ شورای امنیت و سازمان ملل کجا هستند؟ این دروغگو هستند و تنها برای حفظ منافعشان تلاش می‌کنند.

وی درباره یمن گفت: هیچ عاقلی بر روی کره زمین وجود ندارد که منطق عربستان را که با آن مردم یمن را می‌کشد و بیمارستان‌هایشان را ویران می‌کند بپذیرد. مردم یمن با گرسنگی مواجهند اما چه کسی است که جنایت‌های عربستان را متوقف کند. عربستان هیچ بهانه‌ای جز این ندارد که "یمن بخشی از امنیت عربستان است" آیا این یعنی می‌خواهند یمن را اشغال کنند؟

وی خطاب به اشغالگران یمن افزود: یمن را به دست مردمانش بدهید تا خود آن‌ها درباره‌اش تصمیم بگیرند. اگر شما بخواهید یمن را اشغال کنید مردم این کشور هرگز این مسئله را نخواهند پذیرفت اما بشریتی که به یمن می‌نگرد و هیچ کاری نمی‌کند لکه ننگی بر پیشانی‌اش است.

نعیم قاسم درباره اوضاع داخلی لبنان گفت: ما بارها خواهان قانون انتخابات عادلانه شده‌ایم. این قانون بر دو پایه استوار است: یکی اینکه نمایندگان پارلمان شامل تمامی گروه‌های جامعه باشند و مسئله دوم وحدت معیارها میان مناطق و طوایف است. ما اگر بخواهیم مسیرمان را کوتاه کنیم باید به قانون نسبیت بازگردیم.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار