هشدار ترکیه به آلمان درباره پذیرش پناهندگی نظامیان شاغل در ناتو | فراتاب
کد خبر: 5539
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395 - 13:40
وزیر دفاع ترکیه گفت، مقام‌های آلمان باید با درخواست پناهندگی حدود ۴۰ سرباز ترکیه‌ای که به ارتباط با کودتای ناکام ژوئیه گذشته مظنون هستند، مخالفت کند.

فراتاب: به نقل از خبرگزاری رویترز، فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که چنانچه درخواست پناهندگی سربازان مذکور رد نشود، روابط میان آلمان و ترکیه تحت تاثیر قرار گرفته و پرتنش‌ می‌شود.

رسانه‌های آلمانی شنبه گزارش دادند که حدود ۴۰ سرباز عمدتا عالی‌رتبه ارتش ترکیه که در تاسیسات ناتو در آلمان کار می‌کردند درخواست پناهندگی دادند. وزارت کشور آلمان دریافت درخواست‌های پناهندگی این سربازان را تایید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

 در همین راستا، وزیر دفاع ترکیه گفت: انتظار ما از آلمان این است که تحت هیچ شرایطی با درخواست پناهندگی آنها موافقت نکند. ما این مساله را در کنفرانس امنیتی ماه آتی ناتو با وزیر دفاع آلمان در میان می‌گذاریم. معتقدیم که موافقت با درخواست پناهندگی این سربازان به روابط دوجانبه آسیب می‌زند. آنها زمانی درخواست پناهندگی دادند که پس از کودتا از ارتش اخراج شدند.

در پی کودتای ناکام ژوئیه گذشته در ترکیه، بیش از ۱۰۰ هزار تن به ظن حمایت از فتح‌الله گولن که به عنوان عامل پشت کودتا شناخته می‌شود، اخراج شدند و یا فعالیتشان در پلیس، ارتش، خدمات دولتی و بخش‌های خصوصی به حالت تعلیق درآمد. حدود ۴۰ هزار تن هم زندانی شدند و در انتظار محاکمه هستند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار