ترکیه برگزاری انتخابات زود هنگام را رد کرد | فراتاب
کد خبر: 5515
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1395 - 23:20
معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام وجود ندارد.

فراتاب: نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه در گفتگو با خبرگزاری سی‌.ان‌.ان در پاسخ به سوالی درباره رفراندوم پیش‌رو در مورد اصلاحات قانون اساسی، گفت: در درجه اول باید بگویم که احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام وجود ندارد. در ترکیه پارلمان به تازگی بر سر کار آمده و کارهای بسیاری پیش‌رو دارد. در حال حاضر بسته اصلاحات قانون اساسی از پارلمان گذشته است.

وی ادامه داد: هر نتیجه‌ای که در رفراندوم به دست آید مورد قبول همه واقع خواهد شد و ترکیه بر همان اساس راه خود را ادامه خواهد داد. نمی‌توان گفت که در رفراندوم اگر آنچه که ما می‌خواهیم به دست نیاید ملت در راه اشتباهی به سر می‌برد اما ما بر این باوریم که اکثریت ملت ترکیه رای آری در این رفراندوم خواهند داد.

کورتولموش با اشاره به کمپین اخیر مبنی بر انتشار ویدئوی برخی از چهره‌های شناخته شده ترکیه با طرفداری از رای آری در رفراندوم پیش‌رو، گفت: هر کس در بیان نظرات خود آزاد است. ما در برابر کسانی که در این رفراندوم رای آری می‌دهند و هم کسانی که رای خیر خواهند داد احترام می‌گذاریم.

وی درباره مبارزه با تروریسم، گفت: اگر اکثریت آرا مبنی بر پذیرش اصلاحات قانون اساسی باشد این به معنای حمایت از مبارزه با تروریسم است. البته این بدان معنی نیست کسانی که رای خیر خواهند داد مخالف مبارزه با تروریسم هستند اما پذیرش اصلاحات قانون اساسی در رفراندوم توسط ملت تاثیر بسیار مثبتی بر روند مبارزه با تروریسم خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار