کد خبر: 5495
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1395 - 16:00
با ائتلاف جبهه النصره و ۴ گروه مسلح؛
بعد از اینکه جبهه النصره نتوانست از طریق اعلام قطع ارتباطش با القاعده جامعه جهانی را فریب بدهد، اکنون به روش جدیدی متوسل شده و با دیگر گروه‌های شورشی سوری یک گروه جدید را تشکیل داده است.

فراتاب: به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "جبهه النصره"، "نورالدین الزنکی"، "جیش السنه" و "جبهه انصار الدین" و" لواء الحق" بعد از شکست توافق میان گروه‌های مسلح و جبهه النصره، تشکل نظامی جدیدی با عنوان "هیئت آزادی شام" تشکیل دادند.

جبهه النصره و احرار الشام طی چند روز اخیر وارد درگیری‌های شدیدی در حومه ادلب شده بودند. جبهه النصره روز شنبه پیشنهاد احرار الشام برای یکی کردن گروه‌ها را رد کرد.

"هیئت آزادی شام" تحت رهبری "ابوجابر هاشم الشیخ" خواهد بود. هاشم الشیخ عضو شورای گروه احرار الشام و فرمانده سابق این گروه بوده است. به گفته منابع وی به همراه چند عضو دیگر از احرار الشام جدا شده‌ بودند و هیئت آزادی شام را تشکیل دهند. از جمله اعضای این هیئت "ابویوسف المهاجر"، سخنگوی نظامی احرار الشام است.

سخنگوی جدید احرار الشام گفت: هیچ کدام از تشکلات نظامی ما عضو "هیئت آزادی شام" نشده و استعفای هاشم الشیخ و ابویوسف المهاجر به صورت شخصی بوده و از چند وقت پیش عضویتشان در این گروه به تعلیق درآمده بود.

به گفته منابع مخالف سوری ابومحمد الجولانی، سرکرده جبهه فتح الشام (جبهه النصره) فرمانده کل نظامی این هیئت خواهد بود.

این منابع می‌گویند برخی از گروه‌های مسلح قصد پیوستن به این هیئت را دارند.

ابوشعیب المسیر، ابوالعبد أشلاء و ابوالفتح الفرغلی نیز که از فرماندهان سابق احرار الشام بوده‌اند اعلام کردند که به این هیئت پیوسته‌اند.

عبدالله المحسینی، عبدالرزاق المهدی، ابوالحارث المصری و مصلح العلیانی نیز به تشکلات جدید پیوسته‌اند.

برخی منابع نیز می‌گویند "حزب الترکستانی" و بیش از هفت گروه دیگر از جمله "احرار الشام، فیلق الشام و جیش العزه" قصد پیوستن به این تشکلات جدید را دارند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار