کد خبر: 5465
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1395 - 18:45
نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی انتقادآمیز اعلام کرد، حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" رفتاری مشابه حزب "دموکراتیک خلق" در قبال اصلاحات قانون اساسی دارد.

فراتاب: به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، اعضای حزب "مردم جمهوری‌خواه" (بزرگترین گروه مخالف دولت در این کشور) درباره تغییرات قانون اساسی "غلو" می‌کنند و می‌گویند این تغییرات حکومت را تغییر داده و شرایط را به گونه‌ای خواهد کرد که گویی دنیا به آخر فرا رسیده و کشور سقوط خواهد کرد.

در گذشته این اظهارات را حزب دموکراتیک خلق بیان می‌کرد و اکنون حزب مردم جمهوری‌خواه پا جای پای حزب دموکراتیک خلق گذاشته است. آنها نیز همان مواضع را در پارلمان دارند.

وی افزود: چه اتفاقی برای "حزب آتاتورک" افتاده است؟ آیا این درست است که حزب آتاتورک دست در دست کسانی دهد که می‌خواهند کشور را جدا کنند؟

ییلدیریم اضافه کرد: من درک نمی‌کنم که چرا حزب مردم جمهوری‌خواه مخالف این اصلاحات است. این اصلاحات باعث تغییر حکومت نمی‌شود و کشور را در معرض تقسیم شدن قرار نمی‌دهد بلکه با اجرای سیستم ریاست جمهوری کشور متحدتر شده و تمام گروه‌ها و بخش‌های مختلف زیر چتر یکدیگر قرار می‌گیرند. این سیستم باعث خواهد شد که اراده ملی مستحکم‌تر از گذشته خواهد شد.

وی ادامه داد: ذهن حزب مردم جمهوری‌خواه پیر شده است. این حزب ترجیح می‌دهد که در گذشته باقی بماند. این در حالی است که اکنون زمان بیان مسائل جدید است.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار