سخت تر شدن شرایط پذیرش پناهندگی در آلمان | فراتاب
کد خبر: 545
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 14:14
با تصویب قوانین جدید مهاجرت روی می دهد:
رایزن فرهنگی ایران در سفارتخانه ج.ا.ایران در آلمان طی یادداشتی نوشت که با تصویب قوانین جدید مهاجرتی، بسیاری از مهاجران منتظر برای گرفتن اقامت در آلمان به کشورهای خود بازگردانده می شوند در قوانین جدید مهاجران تنها از کشورهای جنگ زده پذیرفته می شوند

فراتاب: رایزن فرهنگی ایران در سفارت آلمان در یادداشتی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی در خصوص قوانین جدید مهاجرتی نکاتی را به مخاطبان گوشزد کرد. علی موجانی چنین نوشته است:

«آیا پذیرش پناهندگی در آلمان آسان است؟
با امضای سند دوم بسته ویژه مهاجران و پناهندگان در کابینه دولت آلمان، شرایط برای پذیرش در بین مهاجران بسیار سخت تر شد. تمام کشورهای حوزه بالکان و چند کشور شمال افریقا جزء کشورهای امن به حساب می آیند و اولویت مهاجران با کسانی است که از مناطق جنگ زده مانند سوریه و عراق به آلمان مهاجرت می کنند. در بعضی از ایالات آلمان حتی افغانستان کشور امن به حساب می آید و مهاجران افغانی نیز کمتر شانس دریافت پناهندگی خواهند داشت.
علاوه بر آن مسیرهای ورود غیرقانونی پناهندگان از ترکیه، یونان و جنوب اروپا در حال مسدود شدن می باشد که این امر خود مانع بسیار بزرگی به شمار خواهد آمد. با امضاء این بسته پناهندگانی که دارای شرایط فوق نباشند به سرعت فرآیند بازگشت آنها در روند اداری طی خواهد شد. از طرفی الحاق خانواده های پناهجویان به آلمان نیز دو سال طول به طول می انجامد. با تصویب این قوانین بسیاری از شهروندان عراقی داوطلبانه خواستار بازگشت به وطن خود شدند.»

همچنین کاربردی بنام پ.س دیدگاهی در خصوص این یادداشت نوشته است: «من در طی صحبت با خیلی از این پناهندگان متوجه شدم که به خیلی از آنها وعده پول و خانه و کار داده شده بوده ولی پس از اینکه شرایط سخت زندگی در آلمان را دیدند تصمیم به برگشت گرفتند.»

 منبع: صفحه شخصی علی موجانی رایزن فرهنگی ایران در سفارت آلمان

نظرات
آخرین اخبار