گفت‌وگوی ترانه علیدوستی با نیویورک تایمز درباره تحریم اسکار | فراتاب
کد خبر: 5429
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395 - 22:26
ترانه علیدوستی درباره حرکت اعتراضی خود با نشریه نیویورک تایمز گفت‌وگو کرد .

فراتاب: بازیگر «فروشنده» در اعتراض به طرح ترامپ برای جلوگیری از ورود ایرانیان به آمریکا اعلام کرد که در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

او در این باره به نیویورک تایمز گفت: «تصمیم گرفتم حتی اگر امکان حضور در اسکار را داشته باشم در این مراسم شرکت نکنم، چون دیدن اینکه مردم معمولی هموطنم از حق قانونی خود برای دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شود، عمیقا مرا آزرده است.»

علیدوستی یکی از بازیگران فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی است که در هشتادونهمین دوره اسکار به جمع پنج نامزد نهایی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یافته است.

بازیگر نقش رعنا در «فروشنده»‌ به نیویورک تایمز گفته که درباره تصمیم خود با اصغر فرهادی گفت‌وگو نکرده است و نمی‌داند که چه کسانی از طرف فیلم «فروشنده» به اسکار می‌روند. به گفته علیدوستی، اصغر فرهادی در مراسم اینچنین معمولا بازیگران اصلی فیلم را با خود همراه می‌کند.

«فروشنده» نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان و هیئت داوران جشنواره قرار گرفت. ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن کنار اصغر فرهادی حضور داشتند.

علیدوستی با اشاره به اینکه آمریکا در تهران سفارتخانه ندارد و ایرانیان برای انجام کارهای مربوط به ویزا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند گفت:‌ «بسیاری از مردم کارهای ضروری پزشکی دارند. من مطمئنم که بسیاری از آن‌ها برای خوش‌گذرانی یا تعطیلات به آمریکا سفر نمی‌کنند و کارهای بسیار مهم‌تری دارند.»

او در ادامه افزود: «مطئنم که آمریکا نیز بارها از حضور ایرانیان مهاجر و خدماتشان سود برده است. بنابراین اصلا برای من قابل قبول نیست به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشور من احترامی قائل نیست.»

سخنگوی آکادمی علوم و هنرهای سینما هنوز هیچ واکنشی به این رویداد نشان نداده است.

منبع: خبرآنلاین

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار