ترامپ و اولین مصاحبه تلویزیونی:دیوار مکزیک،انتقاد از رسانه‌ها،حمایت ازشکنجه ومتهم کردن مسلمانان | فراتاب
کد خبر: 5416
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395 - 14:38
دونالد ترامپ در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی تاکید کرد: ساخت دیوار مرزی با مکزیک ظرف چند ماه آینده آغاز می‌شود. وی گفت که معتقد است‌ آرای وی همگی درست و قانونی بوده و آرای غیرقانونی متعلق به هیلاری کلینتون است. ترامپ شکنجه را یکی از گزینه‌های مناسب و پاس

فراتاب: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین مصاحبه تلویزیونی خود پس از به دست گرفتن قدرت از رقابت‌های ریاست جمهوری در آمریکا سخن گفت و آن را یکی از بزرگترین پیروزی‌های کشورش دانست.

وی همچنین از سخنرانی خود در سازمان سیا که انتقادات بسیار زیادی را به دنبال داشت، دفاع کرد و بار دیگر از پوشش بد و نامناسب رسانه‌ها از مراسم تحلیف و مناقشه بر سر تعداد شرکت کنندگان به شدت انتقاد کرد.

ترامپ درباره دیوار مکزیک گفت: این دیوار برای ما هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. مذاکرات بر سر ساخت این دیوار به زودی آغاز می‌شود و ما هزینه ساخت این دیوار به طور صددرصد از مکزیکی‌ها پس می‌گیریم.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش اطمینان داد که ساخت این دیوار علاوه بر اینکه به نفع آمریکایی‌ها خواهد بود برای مکزیکی‌ها نیز فوایدی خواهد داشت.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی سی درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مکزیک مبنی بر اینکه این کشور به هیچ وجه هزینه این دیوار را پرداخت نخواهد کرد چراکه این اقدام خلاف حرمت کشور و مکزیکی‌هاست عنوان کرد: من به شما تضمین می‌کنم که پرداختی در کار خواهد بود. درست است که شرایط پیچیده‌ای در این باره صورت می‌گیرد اما من در این باره صددرصد به شما اطمینان می‌دهم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت وجود مکزیکی باثبات‌تر و قدرتمندتر در پاسخ به این اظهارات که هواداران شخص ترامپ نیز بیشتر ترجیح می‌دهند ابتدا مکزیکی‌ها این هزینه را پرداخت کنند و بعد دیوار ساخته شود بار دیگر تاکید کرد: من هرگز نگفتم که آنها از ابتدای امر هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند اما می‌دانم که پرداخت خواهند کرد.

ترامپ درباره زمان ساخت این دیوار نیز خاطر نشان کرد: به محض آمادگی دولت این دیوار طی چند ماه آینده ساخته خواهد شد.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ادامه به مهاجران غیرقانونی در آمریکا پرداخت؛ مهاجرانی که به این کشور مهاجرت کردند و در این کشور نیز تولید مثل کردند.

ترامپ درباره نگرانی این افراد عنوان کرد: این افراد نباید خیلی نگران باشند. هرچند که به صورت غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند. من قلب بزرگی دارم و بنابراین از همه حمایت می‌کنم. ما قرار است که مرزهای بسیار قدرتمندی داشته باشیم و درمورد سیاست‌های مرزیمان نیز طی چهار هفته آتی سیاست‌هایی اتخاذ خواهیم کرد که شایسته مردمان کشورمان است.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حالیکه از پاسخ دادن صریح به اجازه اقامت مهاجران غیرقانونی در کشورش سرباز می‌زد ادامه داد: ما در حال بررسی کل مساله مهاجرت هستیم. در حالیکه با مهربانی به آن می‌اندیشیم. با این حال نمی‌توانیم چشممان را به روی مجرمانی که اکنون در کشور هستند، ببندیم. ما افراد بسیار بدی را در کشور داریم و این افراد باید نگران باشند. چراکه ما آنها را بیرون می‌اندازیم.

در ادامه این مصاحبه بحث انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا رسید که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در طی آن ادعا کرده بود رای عمومی را به دلیل وجود رای‌های غیرقانونی از دست داده است. وی تعداد این آرا را 3 تا 5 میلیون اعلام کرده بود که در این صورت این بزرگترین تقلب انتخاباتی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شد.

ترامپ درباره شواهد این ادعای خود خاطر نشان کرد که این اظهارات به صورت درستی بیان نشده است اما در جلسه‌ای که من این موضوع را مطرح کردم این دموکرات‌ها بودند که این بحث را پیش کشیدند ولی به هر حال من این حرف را زده‌ام چراکه مساله‌ای که درباره تقلب انتخابات مطرح می‌شود بسیار بد است و نکته اصلی همین موضوع است. من قطعا رای عمومی را نیز به دست می‌آوردم اگر نیتم جلب رای عمومی بود. من به کالیفرنیا می‌رفتم که اگر این مساله برایم مهم بود که به هیچ وجه به این ایالت نرفتم اما همانطور که می‌دانید چیزی که مهم است شورای الکترال است. بنابراین نمی‌توان گفت که من به آسانی در این رقابت سیاسی پیروز شدم.

وی درباره آرای غیرقانونی نیز ادامه داد: به هرحال ما به زودی از این مساله مطلع می‌شویم و این رقم تقلب می‌تواند همان رقمی باشد که من پیش‌بینی کرده بودم.

در ادامه این بحث ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیدا نشدن شواهدی درباره ادعای تقلب انتخاباتی اعتبار رئیس‌جمهور تضعیف می‌شود یا خیر توضیح داد: نه به هیچ وجه چراکه این مساله به من برنمی‌گردد و حرف من را باور کنید که این آرا همگی با هیلاری کلینتون در ارتباطند.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا سپس به برخی از مشکلات کشورش از جمله مساله ایالت شیکاگو پرداخت و ضمن اینکه این ایالت را با افغانستان مقایسه می‌کرد توضیح داد: مقامات این ایالت باید باهوش‌تر، قدرتمندتر و مسئولانه‌تر عمل کنند. شیکاگو می‌تواند شهری زیبا باشد در حالی که اکنون در آن شاهد هر روزه کشتارها هستیم.

ترامپ همچنین تاکید کرد که نمی‌تواند چنین ایالتی را تحمل کرده و رئیس‌جمهور آن باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مقامات ایالتی حتی با کمک مقامات فدرالی نتواند اوضاع شیکاگو را درست کنند، گفت: خوب شیکاگو دیگر نمی‌تواند شهر خوبی باشد. البته طی چند سال اخیر من رئیس‌جمهور نبودم پس بنابراین بهتر است که منتظر بمانیم.

در ادامه این مصاحبه تفصیلی بحث به شکنجه‌گاه‌های مخفی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا رسید که گزارش می‌شود: رئیس‌جمهور جدید آمریکا قرار است ممنوعیت استفاده از آنها را لغو کند.

ترامپ ضمن اینکه پاسخ به این سوال را به زمان دیگری موکول می‌کرد، تاکید کرد که این رفع ممنوعیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی در این باره ادامه داد: من ژنرالی دارم که برای او بسیار احترام قائلم. ژنرال ماتیس که از قضا به شکنجه اعتقادی ندارد اما همانطور که می‌دانید پامپئو به عنوان رئیس سیا تایید شده که فردی فوق‌العاده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور جدید آمریکا تلاش دارد شکنجه‌هایی چون غرق مصنوعی و بدتر از آن را به سیستم امنیتی کشور بازگرداند پاسخ داد: به گمان من این اقدامات نتیجه بخش است اما من به راهنمایی‌های گروهم اعتماد خواهم کرد و از طریق قانونی عمل می‌کنم.به نظر من اینها کاربردی هستند. من با افرادی که در سطح بالای این امور هستند و کسانی که کاربرد آن را دیده‌اند صحبت کرده‌ام‌.

ترامپ خاطر نشان کرد که تمام تلاشش حفظ امنیت کشور است و اینکه می‌خواهد رئیس‌جمهور یک کشور امن باشد.

در ادامه این مصاحبه تفصیلی مجری شبکه ای‌بی‌اس به مساله ممنوعیت ورود شهروندان برخی از کشورها به آمریکا اشاره و عنوان کرد: چرا برخی از کشورها چون عربستان سعودی، پاکستان یا افغانستان در لیست رئیس‌جمهور جدید آمریکا حضور ندارند.  

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در پاسخ به این سوال تاکید کرد: بررسی‌های جامعی در این باره صورت گرفته و خواهد گرفت. ما قرار است هیچ کسی را که گمان می‌کنیم احتمال ذره‌ای ارتباط وی با مشکلات وجود دارد به کشور راه ندهیم.

وی ادامه داد: وقتی آنها سر مردم ما را می‌برند، به آنها شلیک می‌کنند چراکه به دلیل سرنوشت‌شان در خاورمیانه مسیحی بوده‌اند، چرا من باید درباره غرق مصنوعی احساس بدی داشته باشم. تا جایی که من می‌دانم با آتش باید با آتش جنگید. با تمام این تفاسیر من ژنرال ماتیس را در کنارم خواهم داشت و هر کاری که او و پامپئو تایید کنند، ‌انجام خواهم داد اما همانطور که گفته‌ام براساس گفت‌وگوهایم با بالاترین مقامات اطلاعاتی متوجه شده‌ام که شکنجه واقعا جواب می‌دهد.

وی همچنین درباره ممنوعیت ورود پناهجویان و تعلیق مهاجرت گفت: این به معنای ممنوعیت ورود مسلمانان نیست بلکه این امر شامل کشورهایی است که تروریست دارند. کشورهایی که مردمش با آمدن به اینجا برای ما مشکلات بزرگی درست می‌کنند. کشور ما به اندازه کافی مشکل دارد و لازم نیست دیگرانی بیایند که به دنبال تخریب‌های گسترده و مشکلات بیشتر برای ما باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ممنوعیت باعث خشم مسلمانان جهان نخواهد شد گفت: آنها به اندازه کافی خشمگین هستند .

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار