کد خبر: 5392
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 20:40
گروهی از نیروهای مخالف سوری که توسط ترکیه آموزش دیده و تجهیز شده‌اند تحت عنوان "پلیس آزاد" ماموریت خود را در یکی از شهرهای مرزی در شمال سوریه آغاز کردند.

فراتاب: به نوشته روزنامه الیوم السابع، یک گروه از این نیروها ماموریت خود را در شهر مرزی جرابلس در شمال سوریه آغاز کرده‌اند. این مساله نشان‌دهنده افزایش نفوذ ترکیه در این منطقه و تحقق برخی طرح‌هایش از جمله تلاش برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه طی چند ماه اخیر است.

گروه جدید که متشکل از پلیس نظامی و نیروهای ویژه بوده و کلاه‌های متفاوتی به رنگ آبی روشن بر سر دارند، در اشاره به نام گروه شورشی "ارتش آزاد سوریه"، "پلیس آزاد" نامیده شده است. نیروهای این تشکل سوری‌هایی هستند که ظرف پنج هفته اخیر در ترکیه آموزش دیده‌اند.

به گفته مسئولان سوری گروه مذکور  عملیات خود را از یک مرکز پلیس که به تازگی در شهر مرزی جرابلس افتتاح شده مدیریت می‌کنند و قصد دارند در سایر مناطق آزاد شده توسط مخالفان تحت حمایت ترکیه مستقر شوند.

نیروهای ارتش آزاد سوریه با کمک ارتش ترکیه در ماه اوت کنترل شهر مرزی جرابلس را از کنترل داعش خارج کردند. جرابلس اولین شهری است که در عملیات سپر فرات ترکیه آزاد شد. هدف این عملیات طرد افراطی‌ها از مرزهای مشترک ترکیه-سوریه و جلوگیری از گسترش نفوذ نیروهای کرد در شمال سوریه است و در گام دوم آنکارا سعی دارد منطقه حائل مورد نظر خود را در آنجا ایجاد کند.

عبد الرزاق اصلان،‌ فرمانده این نیروهای در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که ماموریت آنها "برقراری امنیت و حفاظت از دارایی‌ها و ارائه خدمات به غیر نظامیان در مناطق آزاد شده از دست داعش" است.

اصلان افزود:‌ ترکیه از این نیروهای سوری حمایت مالی و لجستیک می‌کند و این امر بازدهی نیروهای مذکور را به شدت بالا خواهد برد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار