کد خبر: 5387
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 18:50
در ادامه ایمن سازی جاده موصل و تکریت؛
در آستانه شروع عملیات غرب موصل حشد شعبی روز گذشته عملیاتی را برای ایمن سازی جاده استراتژیک تکریت و موصل آغاز کرد که شامل دستاوردهایی بود. این در حالی است که امروز صبح انفجاری در رمادی رخ داد.

فراتاب: به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بسیج مردمی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی عراق تروریست‌های داعش را از روستاهای جابر هویدی، ادمانه، هندی و فیاض الثلج در شهرستان الشرقاط در جاده تکریت مرکز استان صلاح الدین به موصل بیرون راندند.

داعش همچنان گذرگاه شمالی استان صلاح الدین را تحت کنترل دارد که این مساله باعث می‌شود مسیر استراتژیک میان تکریت (مرکز صلاح الدین) و موصل امن نباشد.

بسیج مردمی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله‌ای که نیروهای بسیج مردمی آغاز کردند، با هدف تامین امنیت جاده تکریت-موصل است تا مقدمه‌ای برای حمله به داعش در بخش غربی موصل باشد.

عدی خدران، یکی از فرماندهان حشد شعبی امروز چهارشنبه در خصوص عملیات در این محور اعلام کرد، حملات داعش به شرق صلاح‌الدین خنثی شد.

وی به سومریه نیوز گفت: داعش حملاتی را به چند نقطه امنیتی حشد عشایر در تل کصیبه و مناطق نزدیک در شرق صلاح الدین داشت که خنثی شد و تعدادی از اعضای داعش کشته شدند.

خدران ادامه داد، اوضاع تل کصیبه و بقیه مناطق تحت کنترل است و عملیات پاکسازی برای تعقیب اعضای داعش در جریان است.

در همین حال، یک منبع در فرماندهی عملیات صلاح الدین از موفقیت آمیز بودن عملیات برای استقرار نیروهای عراقی در مسافت ۱۰ کیلومتری جاده بین‌المللی میان شمال عراق با بغداد، پایتخت عراق خبر داد و گفت که نیروهای عراقی چندین روستای کوچک را که مقرهای غیرثابت داعش شده بودند و داعش از آنها به عنوان مکان‌هایی برای حملات زمینی و موشکی به نیروهای عراقی استفاده می‌کرد، تحت کنترل خود در آوردند.

از سوی دیگر، نیروهای مشترک از ارتش و پلیس عراق در دیالی در شرق عراق، پایگاه‌های داعش در عملیات نظامی گسترده که شامل پنج منطقه در شمال شرق این استان شد را منهدم کردند.

سرتیپ جاسم السعدی، رئیس پلیس دیالی گفت که نیروهای مشترک از پلیس دیالی و ارتش و بسیج مردمی عملیات گسترده‌ای را در مناطق ازحام، سنسل، التایهه، الاسیود و حمبس در شمال استان المقدادیه برای تعقیب افراد مسلح داعش آغاز کردند.

المیادین همچنین از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده خبر داد که یک عامل انتحاری سوار بر آن بود و یک پایگاه نظامی را در تلال حمرین در نزدیکی دیالی را هدف قرار داد.

المیادین همچنین افزود: انفجار خودروی بمب‌گذاری شده‌ای در نزدیکی شرکت تولیدات نفتی در رمادی مرکز استا الانبار رخ داد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی در کرکوک در مصاحبه با سومریه نیوز گفت که یک سرکرده داعش و سه تن از اعضای این گروه تروریستی در حملات هوایی در جنوب غرب کرکوک کشته شدند و این حمله هوایی با هماهنگی با دستگاه‌های اطلاعاتی عراق انجام شد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار