درخواست اعمال روادید به روسیه، برای شهروندان کشورهای آسیای مرکزی | فراتاب
کد خبر: 537
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 21:35
سازمان موسوم به " کمیته ۲۵ ژانویه " در روسیه، پس از قتل یک کودک روسی در مسکو توسط یک شهروند ازبکستان، از دولت این کشور خواسته است تا برای سفر اتباع جمهوری های آسیای مرکزی و قفقاز نظام روادید را اعمال کند.

 فراتاب: سازمان موسوم به " کمیته ۲۵ ژانویه " در روسیه، پس از قتل یک کودک روسی در مسکو توسط یک شهروند ازبکستان، از دولت این کشور خواسته است تا برای سفر اتباع جمهوری های آسیای مرکزی و قفقاز نظام روادید را اعمال کند.
به گزارش رادیو تاجیکی به نقل از سایت novorossia.pro، در پی قتل فجیع یک کودک معلول روسی به دست گلچهره بابا قل اوا، شهروند ۳۹ ساله اهل ازبکستان در مسکو، " کمیته ۲۵ ژانویه "، با محکوم کردن جنایت این زن که سر بریده کودک را در مترو به همراه خود داشته و شعارهایی می داده است، از دولت روسیه خواسته است که برای اعمال روادید سفر اتباع کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز اقدام کند.
در این درخواست تاکید شده است که خدمات فدرال مهاجرت روسیه می گوید پس از ورود گلچهره بابا قل اوا به مسکو، کنترلی بر کار او نشده و این زن بدون مجوز در پایتخت این کشور اقامت کرده و به پرستاری یک کودک معلول روسی مشغول شده است.
اما " کمیته ۲۵ ژانویه " با سهل انگاری عنوان کردن این اظهارات، برکناری رییس این نهاد و اصلاحات در ساختار خدمات فدرال مهاجرت روسیه شده را خواستار شده است.
" کمیته ۲۵ ژانویه " مدعی است که بر اساس یک نظر سنجی انجام شده از سوی مرکز پرسش افکار عمومی " لیوادا "، ۸۴ در صد از مردم این کشور از اعمال روادید برای سفر اتباع کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز حمایت کرده اند.
بر اساس گزارش تازه خدمات فدرال مهاجرت روسیه، از اوایل سال جاری تعداد کارگران مهاجر ازبکستانی و تاجیکستانی در این کشور کاهش و اتباع قرقیزستانی افزایش یافته است.
سازمان های کارگران مهاجر تاجیکستانی، تعداد شهروندان مشغول به کار این کشور در روسیه را نزدیک به یک میلیون نفر عنوان می کنند.

نظرات
آخرین اخبار