تشکیل ستاد ویژه برای جلوگیری از تاثیر حادثه پلاسکو بر بازار | فراتاب
کد خبر: 5346
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 20:53
رییس اتحادیه ی پوشاک تهران در گفتگو با فراتاب خبر داد:
رییس اتحادیه پوشاک تهران ضمن ابراز تاسف از فروریختن ساختمان پلاسکو اعلام کرد: با وجود از بین رفتن پارچه و پوشاک تهیه شده برای شب عید، هیچگونه تغییری در قیمت لباس ها نخواهیم داشت و با تشکیل ستادی به خسارت دیده ها کمک خواهیم کرد.

نیلوفر فلاح: پلاسکو نماد صنعت پوشاک کشور فروریخت؛ این بنا که اولین ساختمان مدرن کشور بود بعد پنجاه 54 سال تاسیس پس از سوختن در شعله های آتش فروریخته، میلیاردها تومان لباس را در خود مدفون و بازار پوشاک به خصوص البسه ی مردانه را متحمل ضرر سنگینی کرد.

ابوالقاسم شیرازی درباره خسارت هایی که این حادثه به صنعت پوشاک وارد کرده است گفت: پارچه و پوشاکی که برای تزریق در بازار شب عید تهیه شده بود از بین رفت و دیگر هیچ جنسی قابل استفاده نیست.

وی ادامه داد: از شنبه ی هفته ی آینده ستادی در اتحادیه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهد شد و سعی خواهیم کرد این مشکلات حداکثری را به حداقل برسانیم و با تشکیل این ستاد تا حد ممکن برای جبران خسارت دیده های مالی تلاش خواهیم کرد.

شیرازی در زمینه افرادی که در این ستاد حاضر خواهند شد بیان کرد: تشکیل این ستاد امری خیرخواهانه است و افراد دولتی و غیردولتی در آن حضور خواهند داشت، اعضای اصلی آن شامل هیات امنای ساختمان پلاسکو و مسئولین اتحادیه هستند.

رییس اتحادیه پوشاک کشور در خصوص تاثیر این حادثه بر بازار شب عید پوشاک توضیح داد: برای بازار پوشاک نگرانی وجود ندارد؛ پلاسکو قلب تپنده ی پوشاک تهران و کشور، تولید کننده و عرضه کننده ی پوشاک های صد در صد داخلی بود ولی به زودی مرکزی را تعیین خواهد شد تا کسبه های این ساختمان برای فروش البسه هایی که در خارج از ساختمان و در انبارهای دیگر  داشته اند دچار مشکل نشوند.

شیرازی تصریح کرد: در بازار شب عید به هیچ عنوان با کمبود لباس مواجه نخواهیم بود؛ با توجه به این موضوع که دارای تولید کننده های بی شماری را در حوزه پوشاک هستیم از لحاظ مقدار پوشاک نگرانی وجود ندارد و با فراهم آوردن مرکزی که جایگزین این ساختمان شود خلا موجود برطرف خواهد شد.

رییس اتحادیه پوشاک تهران در رابطه با تاثیر این حادثه بر قیمت پوشاک بیان کرد: هیچ گونه تاثیری را در قیمت پوشاک شاهد نخواهیم بود، هرچند از بین رفتن پلاسکو فاجعه عظیمی است و صاحبان سرمایه خسارت سنگینی را متضرر شده اند ولی در افزایش قیمت پوشاک هیچ تاثیری نخواهد داشت و احدی نمی تواند از این موقعیت سوءاستفاده کند.

وی با تاکید به تغییر نکردن قیمت ها افزود: باتوجه به پوشاکی که به وفور دوخته و آماده ی تزریق به بازار است هیچ دلیل برای افزایش قیمت البسه وجود نخواهد داشت.

 

مصاحبه از نیلوفر فلاح عضو گروه اقتصادی فراتاب

عکس: علی خارا - فارس

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار