۲۲۵ سال زندان برای رهبران مشترک حزب دموکراتیک خلق ها | فراتاب
کد خبر: 5333
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 01:53
دادستان ترکیه در کیفرخواستی خواهان شد:
مقام های قضایی ترکیه با صدور کیفرخواست علیه روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها سومین حزب بزرگ در مجلس ملی ترکیه به اتهام فعالیت های « تروریستی » مرتبط با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) خواهان ۲۲۵ سال زندان شدند.

فراتاب - گروه بین الملل: مقام های قضایی ترکیه با صدور کیفرخواستی علیه روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که سومین حزب بزرگ در مجلس ملی ترکیه محسوب می شود خواهان ۲۲۵ سال زندان شدند.

در کیفرخواستی که علیه صلاح الدین دمیرتاش به دادگاه ارائه شده است از وی به عنوان "عضو رهبری پ.ک.ک و ک.ج.ک" یاد شده و او را رهبر سیاسی این سازمان معرفی کرده اند. در بخش دیگری از این کیفرخواست حضور وی در کنگره جوامع دموکراتیک جرم تلقی شده است.

در نهایت مقام های قضایی ترکیه در این کیفرخواست وی را متهم به تحریک شهروندان به انجام اعمال مجرمانه و افزایش نفرت و کینه و حمایت از حزب کارگران کُردستان خواهان ۱۴۲ سال حبس برای وی شده اند.

همزمان مقام های قضایی با صدور کیفرخواستی علیه فیگن یوکسک داغ خواهان ۸۳ سال زندان برای وی شده اند. در این کیفرخواست وی متهم به تبلیغ و حمایت از سازمان های جدایی طلب و عضویت در رهبری جنبش های "خرابکار و تجزیه طلب" شده است.

دمیرتاش و یوکسک داغ سوم نوامبر2016 در جریان سرکوبهای پس از کودتا نافرجام در ترکیه ودر یورش همزمان نیروهای امنیتی به محل اقامتشان در دیاربکر و آنکارا بازداشت  شدند و دستگیری آن ها  انتقادهای شدید اتحادیه اروپا را در پی داشته و روابط بین آنکارا و بروکسل را پرتنش کرده است. هم اکنون ۱۱ تن دیگر از نماینده های حزب دموکراتیک خلق ها از جمله روسای مشترک این حزب در زندان بسر می برند.



نظرات
آخرین اخبار