الشیشانی کشته نشده اما به شدت زخمی است | فراتاب
کد خبر: 532
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 10:49
گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه:
با وجود گمانه زنی های مسئولان آمریکایی در رابطه با کشته شدن ابوعمر الشیشانی در حمله هوايي چهارم مارس (هفته گذشته) ائتلاف بين المللي در منطقه الشدادي دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که وی تنها زخمی شده است.

به گزارش فراتاب، دیده بان حقوق بشر سوریه ،که یک نهاد مستقل مخالف نظامی حاکم در این کشور بوده و مقر اصلی آن در شهر لندن، پایتخت بریتانیا قرار دارد، به نقل از منابع قابل اعتماد اعلام کرد که ابوعمر الشیشانی، یکی از شاخص ترین فرماندهان نظام گروهک تروریستی داعش به شدت زخمی شده و هم اکنون در حومه استان مرزی رقه در شمال سوریه به سر می برد.

بر اساس این گزارش، الشیشانی در نتیجه حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا به کاروان خودروهای حامل وی در حومه جنوبی استان مرزی و کردنشین حسکه در شمال شرق سوریه، به شدت زخمی شده و به حومه رقه به عنوان مرکز اصلی داعش در این کشور انتقال یافته، جایی که این گروه یک پزشک خارجی متخصص در جراحی عروق را فرا خوانده تا این سرکرده فعال در جبهه های جنگ را معالجه کند.


در چند روز گذشته برخي مسئولان امريکايي از کشته شدن ابوعمر الشيشاني، وزير جنگ داعش و از ارشدترين فرماندهان اين گروه تروريستي در حمله هوايي چهارم مارس (هفته گذشته) ائتلاف بين المللي در منطقه الشدادي در شمال شرق سوريه خبر داده بودند.
نام اصلي ابوعمر الشيشاني (چچني )که برخي منابع اصالت او را گرجستاني اعلام کرده اند، «ترخان تيمور آزوويچ باتيراشويلي» است. گفته مي شود، الشيشاني به جاي «ابوعبدالرحمان البيلاوي» وزير جنگ پيشين داعش انتخاب شده بود که در يک حمله در عراق از پاي درآمد. الشيشاني پيش از پيوستن به داعش رهبري گروه «جيش المهاجرين و الانصار» متشکل از پيکارجويان اهل شمال قفقاز را بر عهده داشت. در اواخر ارديبهشت ماه نيز بسياري از رسانه ها مدعي شدند، الشيشاني کشته شده است اما با انتشار ويدئويي از سخنراني او در عراق، مشخص شد اين خبر صحت نداشته است.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار