تیرگی روابط تجاری روسیه و ترکیه و فرصتی برای تجار ایران | فراتاب
کد خبر: 5316
تاریخ انتشار: 27 دی 1395 - 22:33
وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرده که همچنان، واردات یکسری محصولات کشاورزی ترکیه به روسیه ممنوع است و روابط تجاری دو کشور، به سطح پیش از بحران برنگشته است.

به گزارش فراتاب به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، «نیهات زی بکیک» وزیر اقتصاد ترکیه گفت: روابط تجاری آنکار-مسکو همچنان به سطح قبل از دوره بحران میان دو کشور برنگشته است. در همین حال، وزیر اقتصاد ترکیه هم خاطرنشان کرد، اگرچه گفتگو با روسیه به صورت مثبت و پویا ادامه دارد؛ اما سطح همکاری دوجانبه به مرحله پیش از بحران نرسیده است.  

وزیر اقتصادی ترکیه تصریح کرد: آنکارا تمامی اقدامات لازم را در راستای عادی‌سازی روابط با مسکو به کار گرفته؛ اما طرف روسی همچنان یکسری از محدودیت‌های صادراتی کالاهای کشاورزی ترکیه‌ای را به داخل خاک روسیه برنداشته است.  

در همین حال با شروع سال ۲۰۱۶ میلادی، روسیه در پاسخ به اقدام نظامی ترکیه علیه جنگنده روسی، یکسری اقدامات محدودکننده از قبیل ممنوعیت واردات موادغذایی و گل و گیاه از ترکیه به  روسیه را اعمال کرد.  

همچنین به دنبال عذرخواهی ترکیه از روسیه در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی، فرآینده آشتی میان دو طرف آغاز شد و در ماه آگوست همان سال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته که کشورش به تدریج محدویت‌های اقتصادی که بر ترکیه اعمال کرده‌ را، برخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دهم اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی، پوتین برداشته‌شدن تحریم محصولات کشاورزی از روی کالاهای ترکیه‌ای را اعلام کرد؛ این در حالی است که همچنان واردات یکسری محصولات کشاورزی و نیز گوشت ماکیان، به روسیه ممنوع است.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار