سفیر جدید ایران در عراق کیست؟ | فراتاب
کد خبر: 5311
تاریخ انتشار: 26 دی 1395 - 21:34
سردار کهنه کار سپاه قدس سفیر ایران در بغداد شد
مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس سفیر ایران در بغداد شد

فراتاب - گروه دیپلماسی: سرانجام پس از 78 ماه دوران سفارت حسن دانایی فر در بغداد به پایان رسید دوران سفارتی که دست کم دو سال بیش از حد معمول به درازا کشید و به نظر می رسد علت این امر شرایط بحرانی عراق و آشنایی و تسلط دانایی فر به این حوزه بوده است.

سفیر جدید کیست؟

اما آنگونه که رسانه ها اعلام کرده اند سفیر جدید ایران یکی از سرداران ارشد سپاه قدس و از مشاوران سردار قاسم سلیمانی فرمانده این نیروها به شمار می رود. سردار ایرج مسجدی که متولد شهر آبادان است دارای 35 سال فعالیت در سپاه پاسداران بوده و سال ها در جبهه های جنگ در برابر ارتش بعث جنگیده است.

به نظر می رسد شرایط همچنان بحرانی عراق برای جنگ با تروریسم و ادامه مبارزه با داعش در کنار این مهم که سردار مسجدی دارای تجارب و اندوخته های قابل توجهی از کشور عراق است، دست به دست هم داده اند تا این سردار کهنه کار سپاه سکان اصلی دیپلماسی ایران را در کشور بحرانزده همسایه در دست بگیرد.

در همین زمینه عصرایران نوشته است: ایرج مسجدی دارای درجه سرتیپی در سپاه پاسداران است و بارها رسانه ها سخنرانی ها و موضع گیری های او را به عنوان مشاور ارشد فرمانده نیروی قدس سپاه منتشر کرده اند.
گفته می شود در حال حاضر رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه حکم وی را صادر کرده اند و خود وی در گفت و گو با خبرنگاران انتصابش به این پست را تایید کرده است، حال دولت عراق باید ظرف مدت یک ماه نظر خود را در این خصوص اعلام نماید که پیش بینی می شود با توجه به سطح روابط و تعاملات موجود، مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد، ایسنا در این زمینه پیش بینی کرده است که به احتمال زیاد دولت عراق از این انتخاب استقبال خواهد کرد.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار