تحریم اجلاس داووس از سوی آمریکا | فراتاب
کد خبر: 5306
تاریخ انتشار: 25 دی 1395 - 21:23
ترامپ می گوید شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خیانت به آرمان هایی است که بر اساس آن مردم آمریکا وی را برای ریاست جمهوری انتخاب کرده اند.

به گزارش فراتاب  به نقل از بلومبرگ،  رئیس جمهور منتخب آمریکا که خود را قهرمان کارگران مبارز با سیستم ناعادلانه اقتصادی نشان می دهد، می گوید شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خیانت به آرمان هایی است که بر اساس آن مردم آمریکا وی را برای ریاست جمهوری انتخاب کرده اند.  

هوپ هیکس سخنگوی ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا هیچ نماینده ای در مجمع جهانی اقتصاد در داووس نخواهد داشت.

یکی از اعضای گروه انتقالی ترامپ گفته است: اجلاس داووس که با شرکت روسای جمهور و نخبگان اقتصادی هر ساله در حاشیه رشته کوه های آلپ در سوئیس برگزار می شود، هیچ سنخیتی با منش مردم گرایی  رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ که جنبش خود را برای رسیدن به قدرت بر این اساس استوار کرده است، ندارد و این امر، خیانت به این آرمان است.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اجلاس داووس که با حضور سران قدرت و میلیاردرها برگزار می شود، مظهر خشم مردم با ساختار قدرت است که ترامپ با کمک این حس در مردم با آن در انتخابات پیروز شد.

این در حالی است که کلاوس شواب بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد در ماه دسامبر با اعضای گروه ترامپ دیدار کرد.
در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ، هیلاری کلینتون را طرفدار جهانی سازی و خود را قهرمان کارگرانی که مخالف سیستم ناعادلانه اقتصادی هستند، به تصویر کشید.

اما ترامپ که اولین میلیاردری است که به کاخ سفید راه یافته است پس از پیروزی، اعضای کابینه اش را از چندین میلیاردر و یک دو جین میلیونر انتخاب کرده است.

بر اساس گزارشی که مجمع جهانی اقتصاد اخیرا منتشر کرده است، افزایش فاصله بین فقیر و ثروتمند باعث شده است احزابی که دم از مردمگرایی می زنند به قدرت برسند.

بر خلاف ترامپ، شی جین پینگ رئیس جمهور چین اولین رئیس جمهور این کشور است که به داووس سفر می کند و چندین مدیر عامل ثروتمند وی را در این سفر همراهی میکنند. چین حامی سیاست جهانی سازی است در حالی که سیاست ترامپ این است "اول آمریکا".

علاوه بر رئیس جمهور چین، ۳ هزار نفر دیگر در این اجلاس شرکت می کنند از جمله ترزا می نخست وزیر انگلیس، جو بایدن معاون اوباما، و جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی و سایر سران قدرت و نخبگان اقتصادی. مجمع جهانی اقتصاد از روز ۱۷ تا ۲۰ ژانویه همزمان با روز تحلیف ترامپ آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار