وزیر مسلمان انگلیسی در راه تهران | فراتاب
کد خبر: 530
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 02:44
وزیر تجارت انگلیس بهار سال آینده در راس هیاتی بلندپایه متشکل از گروه‌هایی در حوزه‌های نفت، گاز، زیرساخت و مهندسی راهی ایران می شود..

فراتاب،وزیر تجارت انگلیس در راس هیاتی بلندپایه راهی ایران می شود. به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، هیات بازرگانی انگلیس به ریاست ساجد جاوید قرار است در ماه می (اردیبهشت/خرداد 95) به منظور بهره بردن از رفع تحریم‌های ایران، به تهران سفر کند.

این هیئت اعزامی انگلیسی متشکل از گروه‌هایی در حوزه‌های نفت، گاز، زیرساخت و مهندسی خواهند بود

ساجد جاوید، وزیر بازرگانی انگلیس، از اعضای ارشد حزب محافظه کار این کشور، اصالتا هندی است . وی همچنین در زمان اشتغال در دویچه بانک، به عنوان کارشناس مالی و اقتصادی به ایران سفر کرده است.

وی نماینده شهر «برامزگرو» در پارلمان بریتانیا، دومین وزیر مسلمانی است که به دولت دیوید کامرون ملحق شده است. جاوید به عنوان یک فرد موفق خودساخته در انگلیس شناخته می‌شود که فرزند یک راننده اتوبوس مهاجر بوده است. بانکدار برجسته مسلمان متخصص در کمک به جمع‌آوری سرمایه در کشورهای در حال توسعه است و در این زمینه در جهان فردی شناخته شده است.

ساجد جاوید پس از سعیده ورثی دومین وزیر مسلمان بریتانیا است. ورثی که یک مسلمان پاکستانی ‌الاصل است وزارت دین و جوامع بریتانیا را عهده‌دار است.

بریتانیا تعداد قابل توجهی شهروند مسلمانان دارد که غالبا پاکستانی، بنگلادشی و هندی تبار هستند و 2.7 میلیون نفر از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند

نظرات
آخرین اخبار