وقتی که اوباما گریست و گفت تغییر را بی من ادامه دهید! | فراتاب
کد خبر: 5291
تاریخ انتشار: 23 دی 1395 - 02:40
آخرین سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا:

فراتاب - گروه بین الملل: این سخنرانی که با تکرار فریاد شعار (آری ما می توانیم آری ما می توانیم) أوباما که شعار کارزار انتخاباتی او بود شروع شد و سپس فریادهای شرکت کنندگان که به شیکاگو رفته بودند از اوباما می خواستند برای ۴ سال دیگر در کاخ سفید بماند.

او در این سخنرانی ابتدا رو به مردم آمریکا گفت: امشب نوبت من است که تشکر کنم از شما که باعث شدید من رییس جمهوری بهتر و مرد بهتری باشم. وی همچنین از آنها برای اینکه کشور را به جایگاهی محکم تر از گذشته تبدیل ساختند، قدردانی نمود.

او اما درباره ی اینکه دموکراسی در این کشور ممکن است درخطر باشد هشدار داد. او از سه تهدید برای دموکراسی آمریکا صحبت کرد: اینکه همگان از فرصت های اقتصادی برخوردار نباشند، روابط ضعیف نژادی در آمریکا و نادیده گرفتن واقعیت ها ودلایل در سیاست و اینکه مردم این دموکراسی را کم اهمیت فرض کنند.

اوباما از دستاوررهایش در زمینه ی بیمه ی درمانی، تصویب ازدواج همجنسگرایان توسط دیوان عالی آمریکا، به دام انداختن مغزمتفکر یازده سپتامبر بن لادن، آغاز روابط با مردم کوبا و دورکردن خطر اتمی ایران بدون انداختن یک بمب صحبت کرد و اینکه اگر ۸ سال پیش می گفتیم اینها را انجام خواهیم داد شاید گفته می شد که سقف انتظارات رو زیادی بالا گرفتیم، اما این آنچه بود که ما انجام دادیم.

او درباره ی مسایل نژادی در آمریکا اذعان داشت که برخلاف باور برخی فعالان، روابط نژادی به مراتب بهتر از ۲۰،۱۰ یا ۳۰ سال گذشته می باشند. اوباما گفت تصویب قوانین ضد تبعیض نژادی به تنهایی مکفی برای شکاف نژادی نمی باشند و این قلب ها هستند که باید تغییر کنند. او همچنین گفت که آمریکا بدون فرزندان مهاجران به جایی که باید باشد، نخواهد رسید. او هرگونه تبعیض علیه مسلمانان را مردود دانست و گفت مسلمانان آمریکا به اندازه ی ما میهن پرست هستند.

او از قانون اساسی امریکا به عنوان هدیه ای چشمگیر و زیبا یاد کرد که بدون مردم آمریکا طوماری بیش نخواهد بود و قدرتی نخواهد داشت، این مردم ما، مشارکتمان و انتخابهایی که می کنیم هستند که به آن قدرت می دهند.

در طی این سخنرانی که همراه با ابراز احساسات و قدردانی از تیم خود، جو بایدن به عنوان برادر خود  بود او با افتخار به میشل اوباما به عنوان مادر فرزندانش، همسرش و بهترین دوست خود یاد کرد که به عنوان الگویی برای نسل جوان آمریکا می باشد.

اوسخنانش را با قدردانی دوباره از مردم آمریکا پایان برد و خوش بینی نسبت به آینده ی ایالات متحده، گفت آخرین درخواست من به عنوان رییس جمهور از شما این است که شما هم باور داشته باشید نه به توانایی من در تغییر بلکه به توانایی خودتان.  و تشویق مردم با ما می توانیم ادامه یافت.

 

 

بازگردان به فارسی: شیما بزرگی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار