کد خبر: 527
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 05:29
کاهش رشد اقتصادی تاجیکستاان در بحران اقتصادی کنونی
کارشناسان بانک جهانی اعلام کرده اند که در شرایط بحران اقتصادی فعلی، تامین رشد اقتصادی تاجیکستان و به ویژه نیازهای معیشتی خانواده‌های این کشور مشکل خواهد بود.
 
کارشناسان بانک جهانی اعلام کرده اند که در شرایط بحران اقتصادی فعلی، تامین رشد اقتصادی تاجیکستان و به ویژه نیازهای معیشتی خانواده‌های این کشور مشکل خواهد بود. به گزارش روز سه شنبه رادیو تاجیکی به نقل از سایت تاپ تی جی، بانک جهانی در گزارش تازه ای با عنوان "توجه به تاجیکستان" نتایج تحقیق کارشناسان خود را از اوضاع خانواده‌های این کشور منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، شاخص میزان فقر در تاجیکستان که در سال ۲۰۱۲ به ۳۷ و چهار دهم درصد می‌رسید، در اوایل سال ۲۰۱۵ در روندی رو به کاهش به۳۱ و شش دهم درصد رسید اما اکنون در پی بحران مالی فعلی ادامه این روند بعید به نظر می‌رسد.
در گزارش بانک جهانی تاکید شده است که این تحقیق بر اساس چهار معیار مهاجرت و منابع مالی ارسالی کارگران مهاجر، اشتغال شهروندان، میزان فقر و میزان تأمین مردم با برق و آب انجام شده است.  در سال ۲۰۱۵ درآمد اقشار مختلف مردم تاجیکستان ۲۰ درصد کاهش یافت و میزان مبلغ‌های ارسالی کارگران مهاجر تاجیکستانی نیز با کاهش ۳۰ درصدی به اقتصاد خانواده‌های این کشور خسارت‌های زیادی وارد کرد. از سوی دیگر سهم خانواده‌هایی که برای تأمین هزینه زندگی خود اقدام به فروش اموال و دارایی‌هایشان می‌کنند، در اواخر سال ۲۰۱۵ به ۱۳ درصد رسیده است. گزارش بانک جهانی حاکی از این است که با شاخص‌های یاد شده، دولت تاجیکستان برای ادامه اجرای برنامه فقرزدایی در سال ۲۰۱۶ با مشکل مواجه خواهد شد.
 
 
نظرات
آخرین اخبار