رنگ آمیزی خیالات یک زن با رنگ های مردانگی یک مرد | فراتاب
کد خبر: 5212
تاریخ انتشار: 18 دی 1395 - 01:17
وحیده تنهایی
با قدم گذاشتن در مرحله ی پس از کودکی و گشایش دریچه ی بعدی زندگی یعنی نوجوانی، عروسک هم بازی اش به کنج اتاق عزیمت می کند و ...

فراتاب - گروه ادبی: او فرزندی است از جنس ظرافت، روحی دارد از تار و پود لطافت. تا ورود به جایگاه و مقطعی، در جنسیت دختر معرف حضور است و با تعهد و قرار گرفتن دوشادوش قدرتی در جایگاه مرد، بانو زیبنده ی نامش شده و آویزی بر پیراهن رنگین زندگی مشترکش.
در ابتدای کودکی محرم بسیاری از اسرارش، عروسک همیشه همراه اش است و لحظه هایی که در خیالش برای او مادری می کند ...
با قدم گذاشتن در مرحله ی پس از کودکی و گشایش دریچه ی بعدی زندگی یعنی نوجوانی، عروسک هم بازی اش به کنج اتاق عزیمت می کند و تخیلات و خیالاتی از جنس رویا در آسمان افکارش به پرواز در می آیند. یعنی همان هم بازی های نوین زندگی اش. رویاهایی که فقط خودش می خواهد آن ها را رصد کند و هر از گاهی به یکی از نزدیک ترین دوستان اش با اشتیاق نشان شان دهد.
با گذر زمان و در کنار تکامل جسم، رنگ های بیشتری از احساسات در تابلوی زندگی اش به چشم می آیند و هر کدام برای ثبات خود به سرچشمه ی اصلی رنگ ها به گونه ای ملزم به اتصال هستند.
اگر کودک سال های دور و نوجوان روزهای نه چندان دور ما اینک مصمم به همراهی و یکی شدن با کسی است که همجوار با او در خیابان اصلی زندگی قدم گذارد، بی شک گزینه ی اصلی، مرد زندگی اش می باشد. همان فردی که با حضور به جا و ادای احترام به احساسات دختر دیروز ما زیباترین سرچشمه ی رنگ بخشی به رنگ های رویاهای جنس لطیف ماست.
چند قدم برداشته و با کمال احترام متصور می شوم که در کنار مرد، بانوی خیالی یه نوشته هایم ایستاده ام ... روی صحبتم هم اینک با اوست ... با او که همانند عدد شش مهره ی تاس می تواند یکایک مهره های رویاهای زن زندگی اش را در صفحه ی بازی روزگار پیش برده و به مقصد رساند. با او که با قدرت توجه و پشتیبانی اش مثال ستون اصلی خانه ی خیالات دختر ما است و می تواند با رنگ های جوهره ی مدیریت و مردانگی یه به جای خود از رنگ باختن رنگ ها پیشگیری کند.
امید است که این جایگاه مستدام باشد و غبار اتفاقات خارج از چارچوب زندگی هیچ گاه بر چهره ی تابلوی زندگی دختران سرزمین مان ننشسته و شادابی این رنگ ها را دستخوش کدورت و مات و رنگ باخته نکند.

 

 

وحیده تنهایی، نویسنده کتابهای «با تو بودن» و «یکسال شیدایی» 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار