کد خبر: 5204
تاریخ انتشار: 14 دی 1395 - 20:48
چرا نامی از ایران در قطعنامه صلح سوریه برده نشده است؟
در این قطعنامه روسیه اعلام کرده است که دفتر اجرایی روند صلح در سوریه در مسکو و آنکارا افتتاح خواهند شد و باز هم متاسفانه نامی از تهران و کشورمان در آن ديده نمي شود

فراتاب - گروه بین الملل: متن قطعنامه پیشنهادی نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص آتش بس در سوریه منتشر شده است. در جای جای این قطعنامه که سه روز پیش به تصویب رسید، صرفاً از تلاش های روسیه و ترکیه در خصوص آتش بس در سوریه تمجید شده است. بر اساس این قطعنامه روسیه و ترکیه منحصراً ضامن و کفیل اجرای این آتش بس هستند و هیچ نامی از ايران دیده نمی شود! در ادامه ضمن تشریح مفاد قطعنامه در حمایت از طرح آتش بس سوریه با میانجیگری روسیه و ترکیه، تاکید شده که در مذاکرات صلح سوریه که قرار است 15 ژانویه 2017 در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود دولت سوریه، مخالفان دولت و نمایندگانی از کشورهای ضامن یعنی روسیه و ترکیه حضور خواهند داشت و باز هم نامی از کشورمان دیده نمی شود!
همچنین در این قطعنامه روسیه اعلام کرده است که دفتر اجرایی روند صلح در سوریه در مسکو و آنکارا افتتاح خواهند شد و باز هم متاسفانه نامی از تهران و کشورمان در آن ديده نمي شود.
به زودي مذاكرات جديد در اين زمينه آغاز خواهد شد و تركيه خواهان پيوستن كشورهاي عربي منطقه از جمله عربستان سعودی به مذاكرات هستند. روز گذشته نيز رويترز گزارشی را منتشر كرد كه جزئيات توافق روسيه و تركيه را بيان مي‌كرد. اين در حالي است كه ايران با آتش‌بس مخالفت داشت و آن را به منظور تقويت و نفس‌گيري تروريست‌ها ارزيابي مي‌كرد.  
در هفته گذشته آنها كه نسبت به روسيه بسيار اعتماد كامل داشتند و معتقدند بودن از اين كشور ضربه نخواهيم خورد در سكوت به سر برند.

 

منبع: صفحه اینستاگرام دکتر عبدالله رمضانزاده به نقل از داوود خبرخوانی روز

نظرات
آخرین اخبار