کد خبر: 517
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 00:29
بحران پناهجویان کارتی برای امتیاز گرفتن
بر اساس این توافق ، در مقابل هر مهاجری که بازمی‌گردد، ترکیه به همان نسبت بودجه لازم را دریافت خواهد کرد. همچنین قرار است روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تسریع شود.

به‌گزارش فراتاب، در نشست سران اتحادیۀ اروپا و ترکیه که روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد، طرفین برای یک «نظام تبادل پناهجویان» به توافق اولیه دست یافتند. با این حال 28 رهبر عضو اتحادیه اروپا گفته‌اند که کارهای بیشتری باید بر روی بسته «جاه‌طلبانه» ترکیه انجام شود تا این توافق نهایتا به سرانجام برسد. ترکیه علاوه بر سه میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا قبلا تعهد پرداخت آن را به آنکارا داده بود، سه میلیارد یورو دیگر درخواست کرده است. ترکیه همچنین امیدوار است عملی کردن این تعهد با لغو ویزای سفر برای اتباع این کشور به اروپا و باز کردن فصل جدیدی از پروندۀ عضویت در اتحادیۀ اروپا همزمان شود.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا درباره این مهاجران گفت: «نخست وزیر ترکیه پذیرفت که تمامی مهاجرانی را که از طریق ترکیه وارد یونان می شوند و به محافظت بین المللی نیازی ندارند دوباره به ترکیه پس فرستاده شوند. او در ادامه گفت که دوره مهاجرت غیرقانونی به اروپا به پایان رسید و توافق با ترکیه به معنی پایان پایان مهاجرت غیرقانونی به اروپاست. براساس این بسته پیشنهادی، از این پس با همکاری میان دو طرف مسیر غرب بالکان در برابر حرکت پناهجویان بسته خواهد شد. قرار است مذاکرات برای نهایی کردن این توافق در روزهای 17 و 18 مارس ادامه یابد.

نظرات
آخرین اخبار