شغل های آمریکایی ها توسط ربات ها تهدید می شود | فراتاب
کد خبر: 5135
تاریخ انتشار: 7 دی 1395 - 21:28
برنده جایزه نوبل اقتصاد اعلام کرد، با گسترش روبات ها در سرتاسر جهان میلیون ها شغل که توسط نیروی انسانی انجام می گیرد باید جای خود را به روبات ها دهد.

به گزارش فراتاب به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، «آنگوس دتان» برنده سال گذشته جایز نوبل اقتصاد نسبت به افزایش روبات ها و نیز مکانیزه شدن صنعت که موجب از بین رفتن میلیون ها شغل در سرتاسر جهان خواهد شد، هشدار داد.  

وی تصریح کرد: افزایش روبات ها برای اشتغال آمریکا تهدیدی جدی تر نسبت به جهانی شدن صنعت است.  

وی در ارتباط با این نظریه که پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب واکنش شدید در برابر جهانی شدن شده است،  گفت: «به نظر من جهانی شدن در مرتبه نخست آسیب به حساب نمی آید و اینکه در نتیجه آن در حدود یک میلیارد نفر در فقر فرو خواهند رفت؛ بلکه معتقد هستم که تهدید جهانی شدن به اندازه گسترش روبات ها در صنعت نیست.»

«آنگوس دتان» خاطر نشان کرد: تصور اینکه «مارک زاکربرگ» موسس «فیس بوک» در حال فقیر کردن افراد و ثروتمند کردن این شبکه اجتماعی است، سخت است.

او گفت که بکارگیری اتومبیل های خودران هم معضل دیگری است.

 چندی پیش بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا نسبت به توسعه هوش مصنوعی و روبات ها که موجب از بین رفتن میلیون ها شغل در کارخانه ها و صنایع گوناگون از قبیل حمل و نقل می‌شود،  هشدار داد و از این رویه بعنوان عامل افزایش احتمالی نابرابری یاد کرد.  

او گفت که مکانیزه کردن به وسیله روبات ها و هوش مصنوعی می تواند بر روی تقریبا نیمی از مشاغل آمریکا تاثیر منفی بگذارد؛ این در حالی است که دولت آمریکا به دنبال برنامه های آموزشی و دورهای مهارت شغلی برای جلوگیری از تخریب اقتصاد این کشور است.  

 محققان اثرات بالقوه هوش مصنوعی و افزایش روبات ها بر روی نیروی کار و اقتصاد ایالات متحده طی ۲۰ سال آینده را مورد مطالعه قرار داده و پیش بینی کرده‌اند حدود ۴۷ درصد از فرصت‌های شغلی این کشور در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار