کد خبر: 509
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 10:45
درگیری های خونین با بیش از 50 کشته
گروه داعش که هم اکنون پایگاه‌هایی در لیبی در همسایگی تونس برای خود ایجاد کرده است بدنبال ایجاد ولایت جدید در بن قردان تونس و گسترش تفوذ در آفریقا می باشد.

به گزارش فراتاب، منابع امنیتی تونس روز دوشنبه 7 مارس اعلام کردند افراد مسلح وابسته به داعش به پایگاه‌ نیروهای ارتش و پلیس در شهر مرزی بن قردان در جنوب این کشور حمله کردند که در این حملات دستکم 50 نفر کشته شدند. براساس اعلام وزارت کشور تونس، در این درگیری 28 تروریست، 10 نیروی امنیتی و تعدادی غیرنظامی کشته شدند.

درگیری خشونت آمیز میان ارتش این کشور وافراد مسلح وابسته به داعش زمانی شروع شد که این گروه ها تلاش کرده بودند وارد شهر شوند و به یک پادگان ارتش حمله کنند. طبق این گزارش مسلحین پس از اینکه نتوانستند کاری از پیش ببرند به داخل شهر فرار کردند که نیروهای امنیتی ضد ترور در مرکز شهر بن قردان با آنها درگیر شدند.

شایان ذکر است که تونس حدود 500 کیلومتر مرز مشترک با لیبی دارد و نفوذ داعش در لیبی برای کشور تونس نیز مشکلات امنیتی ایجاد کرده است. بن قردان  یکی از شهرهای معروف استان مدنین در جنوب شرقی این کشور که به دلیل نزدیکی با لیبی و خطر نفوذ تروریست‌ها طی چند هفته گذشته شاهد درگیری بین افراد مسلح و نیروهای ارتش بوده است.


لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی صحنه هرج و مرج است و گروه داعش با بهره برداری از خلاء امنیتی و سیاسی به این کشور نفت خیز نفوذ کرده است. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بود که آینده لیبی و ثبات کل منطقه «ساحل» افریقا در معرض «تهدید وحشتناک» گروه تروریستی داعش قرار دارد.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار