بحران های منطقه راه حل نظامی ندارد | فراتاب
کد خبر: 5076
تاریخ انتشار: 3 دی 1395 - 11:15
جابری انصاری در دیدار با سعد حریری تاکید کرد:
معاون وزیر خارجه ایران در دیدار سعد حریری با ابراز خرسندی از تحولات اخیر در لبنان، گفت:‌ بحران‌های منطقه راه‌حل نظامی ندارد و جنگ نه تنها به حل مشکلات نمی‌انجامد، بلکه به فرسایش توانمندی‌های منطقه منجر شده و برنده‌ای جز رژیم صهیونیستی ندارد.

فراتاب-گروه سیاسی:به گزارش گروه سیاسی فراتاب، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که در چارچوب دیدار منطقه‌ای و پس از سفر به دمشق به بیروت سفر کرده است، با سعد حریری نخست‌وزیر جدید لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

جابری‌انصاری در این دیدار با ابراز خرسندی از موفقیت رهبران و جریان‌های سیاسی و اجتماعی لبنان در دستیابی به توافق سیاسی و انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر جدید، این تحول را الگوی قابل پیروی برای حل بحران‌های منطقه دانست.

معاون وزیر خارجه ایران توافق لبنان را صدای عقل و حکمت خواند و خواستار پیروی دولت‌ها و ملت‌های منطقه از این الگوی برخاسته از سال‌ها تجربه در لبنان شد.

جابری‌انصاری افزود: بحران‌های منطقه راه‌حل نظامی ندارد و جنگ نه تنها به حل مشکلات نمی‌انجامد، بلکه به فرسایش توانمندی‌های منطقه منجر شده و برنده‌ای جز رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش فارس، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان نیز در این دیدار با اشاره به همدلی همه طرف‌ها در لبنان اظهار داشت: اگر همدلی در بین طرف‌های لبنانی نبود، امکان دستیابی به توافق فراهم نمی‌شد.

نخست‌وزیر لبنان افزود: این موفقیت ناشی از شناسایی حقوق هر یک از طرف‌های لبنانی از سوی طرف‌های دیگر بود.

سعد حریری افزود: برای حل بحران‌های منطقه ضرورت دارد مشارکت همه دیدگاه‌ها در اداره کشور به رسمیت شناخته شود.

طرفین در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو پیرامون تحولات منطقه به بحث و بررسی روابط دوجانبه و بویژه روابط اقتصادی دو کشور پرداختند.

 

 

نظرات
آخرین اخبار