کد خبر: 5067
تاریخ انتشار: 2 دی 1395 - 10:59
مسکو اعلام کرد که عربستان سعودی باید به تلاشهای سه جانبه کشورهای روسیه، ایران و ترکیه که با هدف برقراری صلح در سوریه در حال انجام است، بپیوندد.

به گزارش فراتاب به نقل از راشاتودی، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مقامات مسکو بر این باورند که عربستان سعودی باید به روند تلاشهای سه جانبه کشورهای روسیه، ایران و ترکیه که با هدف برقراری صلح در سوریه در حال انجام است،  بپیوندد.

اظهارات این دیپلمات برجسته روسی یک روز پس از آن بیان شد که وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه برای تهیه پیش نویس یک بیانیه مشترک در خصوص حل بحران سوریه سوریه، در شهر مسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

طبق اظهارات چورکین، این بیانیه مشترک «تلاشی مضاعف از سوی این سه کشور» با هدف آماده سازی معارضان [سوری] جهت «مذاکره با دولت و نشاندن آنها بر سر میز مذاکره به منظور دستیابی به ترتیباتی مشخص جهت پیشبرد فرآیند سیاسی بود».

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «نکته ای که در بیانیه مشترک مسکو، تهران و آنکارا از اهمیت شایانی برخوردار است، دعوت از سایر کشورهای صاحب نفوذ در این حوزه برای پیوستن به این ابتکار عمل سه جانبه است».

این دیپلمات روسی در گفتگو با شبکه «روسیا ۲۴» گفت که از دیدگاه او، اتخاذ موضعی مشابه و فعالیت در مسیری یکسان برای عربستان سعودی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با آنکه مذاکرات روسیه- آمریکا پیرامون حل بحران سوریه با بن بست مواجه شده است،‌ اما چورکین معتقد است که وضعیت کنونی با ورود «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا به کاخ سفید دستخوش تغییر خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار