کد خبر: 5057
تاریخ انتشار: 2 دی 1395 - 09:35
نیروهای دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در مرحله دوم عملیات "خشم فرات" تا کنون ده ها روستا و صدها کیلومتر از مناطق تحت کنترل داعش آزاد شده اند و نیروهای دموکراتیک سوریه خود را به کرانه های شرقی رود فرات رسانده اند.

فراتاب گروه بین الملل، شورای فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که در دهمین روز آغاز مرحله دوم عملیات "خشم فرات" از جبهه روستاهای "قادریه و کَردوشان" تا کنون ۹۷ روستا و صدها مزرعه آزاد شده اند.

جیهان شیخ احمد سخنگوی عملیات خشم فرات در ادامه افزود در طی این مدت بیش از 1300 کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل داعش آزاد شده و نیروهای دموکراتیک سوریه خود را به کرانه های شرقی رود فرات رسانده اند.

همچنین در جریان این عملیات ۹۶ عضو داعش کشته شده و ۷ تن دیگر نیز به اسارت در آمده اند. به گفته سخنگوی این عملیات ۹ تن از اعضای نیروهای سوریه دموکراتیک نیز جان خود را از دست داده و ۱۲ تن دیگر نیز مجروح شده اند.

با پیشروی گسترده نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان مرحله دوم عملیات خشم فرات نیروهای دموکراتیک سوریه در فاصله هشت کیلومتری از سد و نیروگاه برق آبی فرات و در آستانه شهر استراتژیک "الطبقه" قرار گرفته‌اند که مرکز امنیتی داعش به شمار می‌آید.

همزمان با عملیات زمینی نیروهای سوریه دموکراتیک جنگنده های ائتلاف جهانی علیه داعش نیز بارها مواضع داعش را در استان رقه هدف قرار داده اند.

شایان ذکر است در مرحله اول این عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه توانسته بودند بیش از ۱۰۰ روستا و جغرافیایی به مساحت ۷۰۰ کیلومتر مربع را در شمال رقه از کنترل داعش خارج کنند.

نظرات
آخرین اخبار