کد خبر: 5044
تاریخ انتشار: 29 آذر 1395 - 03:35
دادستانی پاریس اعلام کرد:
دادستانی پاریس روز یکشنبه گفت مرد مظنون به کشتن سه فعال کرد در پاریس در سال 2013 از بیماری مغزی درگذشت.

فراتاب – گروه بین الملل: به گزارش ای.بی.سی.نیوز در حالیکه محاکمه عمر گونی که برای  ماه آینده برنامه ریزی شده بود که  وی در روز شنبه در بیمارستانی در پاریس پس از عارضه ای مغزی درگذشت! گونی۳۴ ساله متهم به قتل است، وی سه تن به نام های سکینه جانسیز، که به حزب کارگران کردستان یا PKK کمک مالی میکرد، لیلا سویلمز و فیدان دوغان، که هر دو فعال کرد بودند را به قتل رسانده است. کشتار این سه تن در مرکز اطلاعات کردها در منطقه 10 پاریس در ژانویه 2013 رخ داده بود.

انگیزه این قتل از طرف مقامات فرانسوی فاش نشده بود. در آن زمان، گونی به عنوان راننده ی جانسز به مدت دو سال در پاریس مشغول به کار بوده است. دادستان فرانسوا مولینز گفته است که فیلم های ضبط شده حاکی از آن است که وقتی کشتار رخ داده گونی در ساختمان بوده است. مولینز گفت ۱۰ تا از عکس ها سوخته شده است - چهارتا بالای سر یکی از قربانیان و سه تا بالای سر دو نفر دیگر پیدا شده است. محققان گفته اند که یک کیسه در ماشین گونی بوده که اثر باروت در آن کشف شده است. گفتنی است که در اثر جنگ و درگیری در ترکیه بین پ.ک.ک و نیروهای دولتی از سال 1984 دهها هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

قتل این سه نفر درست در زمانی اتفاق افتاد (2013) که دولت ترکیه مشغول مذاکره با کردها و از جمله عبدالله اوجالان رهبر زندانی کرد برای رسیدن به یک صلح بود. با این حال در یک بیانیه مشترک که برادر جانسز و پدر دو قربانی دیگر منتشر کرده اند، ذکر شده است که: "ما خانواده های قربانی می خواهیم که مبارزه برای حقیقت و عدالت ادامه پیدا کند. عامل این قتل ها یک نفر نیست. کسانی که در این کشتار دست داشته اند باید شناسایی و محاکمه شوند."

منبع: ABC News

برگردان به فارسی: مانوشاک خان محمدی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار