فریدمن سفیر جدید آمریکا در تل آویو شد | فراتاب
کد خبر: 5009
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 15:55
با انتخاب ترامپ روی داد
دونالد ترامپ سفیر جدید آمریکا در اراضی اشغالی را انتخاب کرد.

به گزارش فراتاب، به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، "دیوید فریدمن" را که یک وکیل امور مالی و اقتصاددان است، به عنوان سفیر جدید آمریکا در اسرائیل انتخاب کرد.

دیوید فریدمن 71 ساله با عنوان اقتصاددان، نویسنده، فیزیک‌دان، نظریه پرداز و استاد دانشگاه، از انتخابش به عنوان سفیر جدید آمریکا در اسرائیل استقبال و اظهار کرد که بی صبرانه منتظر شروع کار خود است.

سالیان سال است که سفارت آمریکا در تل‌آویو واقع شده است ولی دونالد ترامپ در زمان کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود که سفارت را به قدس منتقل کند، اقدامی که ممکن است بسیاری از مسلمانان را عصبانی کند.

ترامپ در بیانیه‌ای درباره دیوید فریدمن گفت: که وی یک دوست قدیمی و یک مشاور داناست. وی همچنین تاکید کرد: رابطه قوی فریدمن با اسرائیل پایه مأموریت دیپلماتیک او و شگرد پیشرفت کشور خواهد بود؛ در حالیکه ما روابط خود را با هم‌پیمانان مستحکم‌تر می‌کنیم و در تلاش هستیم تا صلح را در خاورمیانه برقرار کنیم. تاکنون هیچ قدرت جهانی قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" ندانسته است و از سال 1967 نیز هیچ کشوری الحاق بخش عربی قدس به مناطق تحت کنترل اسرائیل را رسمی نمی‌داند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار