کد خبر: 4966
تاریخ انتشار: 24 آذر 1395 - 03:55
موج جدید بازداشتها پس از انفجار استانبول همچنان ادامه دارد:
درحالی‌که مردم ترکیه مراسم گرامیداشت ده‌ها قربانی بمب‌گذاری‌های اخیر استانبول را برگزار کردند، پلیس در شهرهای مختلف بیش از ۲۳۵ نفر را در ارتباط با این انفجارها بازداشت کرده است.

فراتاب - گروه بین الملل: درحالی‌که مردم ترکیه مراسم گرامیداشت ده‌ها قربانی بمب‌گذاری‌های اخیر استانبول را برگزار کردند، پلیس در شهرهای مختلف بیش از ۲۳۵ نفر را در ارتباط با این انفجارها بازداشت کرده است.

وزارت کشور ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از 235 نفر که اکثر آن‌ها کُرد هستند، در 11 شهر ترکیه به خاطر ارتباط داشتن با یک سازمان تروریستی بازداشت‌شده‌اند. این افراد ظاهراً با گروه «پ‌ک‌ک» مرتبط بوده‌اند. تعدادی از افراد بازداشت‌شده متهم به گسترش تبلیغات تروریستی این گروه از طریق رسانه‌های اجتماعی هستند. با این حال اکثر افراد بازداشت‌شده از اعضای حزب طرفدار کردها یعنی حزب دموکراتیک خلق کرد بوده‌اند. 2 رهبر اصلی استانی این حزب ازجمله افراد بازداشت‌شده هستند. در بیانیه وزارت کشور ترکیه به این مسئله اشاره نشده است که آیا افراد بازداشت‌شده نقش مستقیمی در 2 بمب‌گذاری در نزدیکی یک استادیوم ورزشی در شهر استانبول داشته‌اند یا نهدر بمب‌گذاری‌های استانبول، 44 نفر کشته و 149 نفر دیگر زخمی شدند. یک گروه وابسته به «پ‌ک‌ک» مسئولیت این انفجارها را برعهده‌گرفته استدر همین حال روز گذشته گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: 348 خبرنگار در سال جاری میلادی در سراسر جهان زندانی‌شده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته میلادی 6 درصد افزایش‌یافته است. این نهاد غیردولتی روز سه‌شنبه در گزارش خود افزود: تعداد روزنامه‌نگاران حرفه‌ای زندانی‌شده در سراسر جهان 22 درصد و در ترکیه پس از وقع کودتای نافرجام ژوئیه، چهار برابر افزایش‌یافته است. این نهاد غیردولتی مستقر در پاریس بابیان اینکه 21 زن خبرنگار در سال جاری میلادی زندانی‌شده است، اضافه کرد: شمار روزنامه‌نگاران زن زندانی در مدت‌زمان یادشده حکایت از افزایش چهار برابری آمارها در این بخش دارد.

نظرات
آخرین اخبار