تد کروز رقیب جدی برای ترامپ | فراتاب
کد خبر: 496
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 09:35
تنها امید جمهوری خواهان برای کنار زدن ترامپ
شانس تد کروز با پیروزی در دو ایالت کانزاس و مین در شنبه بزرگ برای متوقف کردن ترامپ بیش از پیش شده است.

فراتاب، با ادامه رقابت‌های درون حزبی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا در روز شنبه موسوم به «شنبه بزرگ» در جبهه جمهوری خواهان تد کروز، که از او به عنوان کسی که بتواند دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان را در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا شکست دهد در دو ایالت کانزاس و مین به پیروزی رسید. با وجود این، دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی اهل نیویورک در ایالت لوئیزیانا و کنتاکی پیروز شد. برای دیگر نامزدهای جمهوری‌خواهان روز بدی بود و سناتور مارکو روبیو از فلوریدا و جان کاسیچ فرماندار اوهایو در 4 ایالت باختند و پشت سر ترامپ و کروز جای گرفتند.

تد کروز با ابراز خرسندی از پیروزی اش در این دو ایالت، گفت: “جمهوری خواهان در حال متحد شدن هستند. آنها ما را در مبارزات انتخاباتی متحد می کنند. 65درصد از جمهوری خواهان اذعان دارند که دونالد ترامپ بهترین نامزد برای مقابله با هیلاری کلینتون نیست.”

دونالد ترامپ پس از آن که در سه‌شنبه بزرگ توانست اکثریت آرای 7 ایالت از 11 ایالت را به خود اختصاص دهد با انتقادهای تند و مخالفت ها از سوی کسانی مانند، میت رامنی و دیگر اعضای سرشناس جمهوری خواهان مواجه شده و از سوی دیگر مواضع و دیدگاه های جنجالی اش درباره مهاجران و مسلمانان و گمانه زنی ها مبنی بر شکست احتمالی اش در مقابل کاندیدای دموکرات ها در انتخابات نهایی ریاست جمهوری امیدواری‌های تد کروز و مارکو روبیو، در حزب جمهوریخواه بیش از پیش شده است.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار است در پائیز سال آینده برگزار شود و دو حزب اصلی جمهوری‌خواه و دموکرات در حال برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالات مختلف هستند تا کاندیدای اصلی خود را برای رقابت نهایی معرفی کنند.

نظرات
آخرین اخبار