کد خبر: 4950
تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 - 12:46
بدنبال انفجار استانبول شب گذشته روی داد:
نیروهای امنیتی ترکیه به بهانه اتباط با پ.ک.ک و دو روز پس از انفجار استانبول در حمله ای شبانه دست کم 118 عضو حزب دموکراتیک خلق ها را در سراسر کشور بازداشت کردند

 فراتاب - گروه بین الملل: نیروهای امنیتی، پلیس و ضد ترور ترکیه از شامگاه دیشب تا صبح امروز دست کم 118 نفر از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها را به اتهام داشتن رابطه با حزب پ.ک.ک بازداشت کرده اند. موج گسترده بازداشت ها که در سراسر کشور روی داده است بدنبال وقوع انفجاری تروریستی در شهر استانبول و نزدیکی باشگاه بشیکتاش روی داد که در آن گروهی از کردها بنام «تاک» که از منشعبین پ.ک.ک به شمار می رود، مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند.

به نظر می رسد فضای دو قطبی کُردی - ترکی که از سال گذشته و پس از انتخابات اولیه پارلمان در ترکیه آغاز گردیده است به شدت از سوی چه دولت ترکیه و چه پ.ک.ک ادامه دارد و در این بین گروههای میانه رو و احزاب قانونی نظیر دموکراتیک خلق ها به نوعی قربانی فضای سیاسی مذکور شده اند. لازم به ذکر است پیش از این صلاح الدین دمیرتاش و تنی چند از رهبران این حزب از سوی نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شده و اینک در زندان به سر می برند.

حزب دموکراتیک خلق ها سومین حزب بزرگ پارلمان و با پشتوانه بیش از 6.5 میلیون رای در ترکیه به شمار می رود که به شدت از سوی حزب حاکم تحت فشار و محدودیت قرار گرفته است، محدودیت هایی که به نظر می رسد هدف از آنها منحل کردن حزب و در نتیجه گسترش حیطه اختیارات حزب حاکم و شخص رجب طیبب اردوغان است.

نظرات
آخرین اخبار